مادر پژمان فاتحی، زندانی کُرد اعدام‌شده، خواستار تحویل گرفتن پیکر فرزندش شد

افسانه یوسفی، مادر پژمان فاتحی، زندانی سیاسی کُرد اعدام‌شده

افسانه یوسفی، مادر پژمان فاتحی،‌ از زندانیان سیاسی کُرد اعدام‌شده، خواستار تحویل گرفتن جسد فرزندش و مشخص شدن «نام‌ونشان مزار» او شد.

خانم یوسفی،‌ در ویدئویی که روز شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «پسرم باید نام‌ونشان داشته باشد، برای اینکه نام‌ونشان مزار او را به صباح، پسرش نشان بدهم.»

پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار، از اعضای حزب کومله، به رغم اعتراض‌های پرشمار و درخواست‌های نهادهای حقوق بشری، سحرگاه دوشنبه ۹ بهمن در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

اعدام این چهار تن با موجی از واکنش‌ها روبه‌رو شد و سازمان‌های مدافع حقوق بشر، برخی مقام‌های سیاسی و شماری از کنشگران و چهره‌های مختلف آن را محکوم کردند.

بنابر گزارش‌ها، مأموران حکومتی حاضر به تحویل اجساد این چهار نفر به خانواده‌هایشان نشده‌اند.

جوآنا طیمسی، همسر محسن مظلوم یکی از اعدام‌شدگان، در توئیتی نوشت که مأموران حکومتی بە خانوادەھا گفته‌اند کە خودشان اجساد را در مکانی نامشخص دفن خواهند کرد.

جمهوری اسلامی علاوه بر ربودن پیکر معترضان و برخی اعدام‌شدگان در موارد متعدد، همواره از تحویل پیکر اعدام‌شدگان خودداری کرده و آنها را در محل‌هایی نامشخص دفن کرده است.

شیرین علم‌هولی، رامین حسین‌پناهی، فرزاد کمانگر، زانیار مرادی، لقمان مرادی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان از جمله شهروندان کُرد بودند که پیکرهای آنها پس از اعدام به خانواده‌هایشان تحویل داده نشد و در محلی نامشخص به خاک سپرده شدند.