عکس‌هایی نادر از اعضای مقتول خانواده سلطنتی روسیه

نیکولای دوم و ملکه الکساندرا، همسرش (سمت راست)، به همراه چهار دختر و پسرشان. تزار در ۱۴ اسفند ۱۲۹۵ مجبور شد از مقام سلطنت استعفا دهد. او و خانواده‌اش یک سال بعد به دست نیروهای بلشویک به ضرب گلوله و زخم سرنیزه کشته شدند. انقلابیون پیکر آنها را در اسید حل کردند و بقایای آن را در حفره‌ای در یک معدن رها کردند.
 

تزار نیکولای دوم در سواحل سنگی فنلاند. از او نقل است که بعد از جوانمرگ شدن پدرش به دوستی گفته بود «هنوز آماده این نیستم که تزار شوم. من از حکومت‌داری چیزی نمی‌دانم.»
 

نیکولای دوم و پسرش، الکسی، شاهزاده جوان از بیماری هموفیلی رنج می‌برد. 
 

آنا ویروبووا (سمت راست)، به همراه دوشس‌های بزرگ تاتیانا و الگا. بعد از قتل خانواده، آنا که دوست نزدیک خاندان سلطنت بود، توانست از اتحاد شوروی به همراه شش آلبوم به خارج فرار کند.
 

ملکه الکساندرا (سمت چپ)، به همراه آنا ویروبووا، و الگا، دوشس بزرگ و فرزند ارشد خانواده. آنا بعد از انقلاب بازداشت شد اما توانست به همراه آلبوم‌های سلطنتی به فنلاند بگریزد. این آلبوم‌ها حاوی ۲۶۰۰ قطعه عکس از زندگی خصوصی خانواده سلطنتی رومانوف بود. آنا ویروبووا در ۱۳۵۳ در هلسینکی درگذشت.
 

خوشامدگویی به ملکه الکساندرا برفراز عرشه کشتی سلطنتی استاندارت. شاهزاده‌خانم‌ها هم در پس‌زمینه دیده می‌شوند.
 

دو تن از دوشس‌های بزرگ برفراز عرشه کشتی استاندارت. وقتی بچه‌ها هنوز کوچک بودند، برای هرکدام یک ملوان می‌گماردند تا مواظب باشند که شاهزاده‌ها به بیرون از کشتی نیفتند.
 

نیکولای دوم به همراه دخترانش در حال کوهنوردی در کریمه

 

ملکه الکساندرا و دخترش، دوشس بزرگ تاتیانا. گفته می‌شود این دو بسیار به همدیگر نزدیک بودند.
 

دوشس‌ها به همراه مادرشان و دو افسر دربار.

 

تاتیانا برفراز کشتی استاندارت. به گفته یکی از دوستان تاتیانا او دختری «شاعرپیشه، آرمانگرا و اهل رفاقت» بود.

 

الگا رومانوف.

روستاییان در جریان سفر خانواده سلطنتی. این عکس از معدود تصاویری است که در مجموعه آلبوم‌های موجود مردم عادی را نشان می‌دهد.
 

دوشس‌های بزرگ بر روی عرشه کشتی استاندارت. اوقاتی که خاندان سلطنت در این کشتی اختصاصی به سر می‌بردند خیلی خودمانی و بی‌تکلف بود تا حدی که ملوانان با شاهزاده خانم‌ها لاس می‌زدند.