شناسایی و برخورد پلیس با صدها مورد «رفتار هنجارشکنانه» در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا مازندران از اجرای «طرح برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی» و شناسایی ۵۴۱ مورد از مصادیق آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا (سایبری) مازندران روز جمعه، هشتم اردیبهشت نمونه «مصادیق اشاعه و ترویج فحشا» را که در این طرح «شناسایی» شده «ترغیب به بی‌حجابی، تن‌نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاقی و پیکرتراشی» عنوان کرد.

در بین موارد گفته‌شده پیکرتراشی عنوان اتهامی جدیدی است که در حوزه جراحی زیبایی کاربرد دارد. پیکرتراشی که با دستگاه‌های خاص انجام می‌شود روشی است که از طریق آن می‌توان چربی‌های موضعی بخشی از بدن را تخلیه و ساختار بدن را با توجه به استانداردها و سلیقه شخصی فرم‌دهی کرد.

تبلیغات مربوط به پیکرتراشی در بسیاری از سایت‌های مورد تأیید جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

آقای خورشاد زمان آغاز اجرای «طرح برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی» را اعلام نکرد، اما گفت که از زمان شروع آن تاکنون «۶۷۱ رصد عام صورت گرفته، ۵۴۱ مورد شناسایی شده و ۳۴ فقره اقدام قضایی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی صورت گرفته است.»

بازداشت شهروندان به دلیل انتشار محتواهایی که با قوانین اجتماعی جمهوری اسلامی همخوانی ندارد، پیش از این نیز سابقه دارد. از مهم‌ترین موارد آن در ماه‌های گذشته بازداشت «دختران رقصنده اکباتان» است.

بیشتر در این باره: دختران رقصنده اکباتان «تذکر گرفتند»، مربی آنها «بازجویی شد»

همزمان با افزایش فشار بر شهروندان به‌منظور تحمیل پوشش مورد تأیید حکومت در هفته‌های گذشته، موج پلمب مراکز تجاری، تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز هم‌چنان با شدت ادامه دارد.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی از پلمب واحدهای صنفی و مراکز تجاری در شهرهای مختلف ازجمله کاشان، کرمان، آزادشهر و بیرجند به دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی و بدحجابی» و «ارائه خدمات به مشتریان بدحجاب» منتشر شده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فارس و رادیوفردا؛ ف.ع/ف.دو