برف و باران راه دسترسی به صدها روستا در چند استان ایران را مسدود کرد

سازمان هواشناسی ایران صبح دوشنبه اعلام کرد بارش برف و باران تا پایان هفته در بیشتر مناطق ادامه دارد

جاری شدن سیل در استان‌ سیستان و بلوچستان باعث بسته شدن مسیر بیش از ۲۷۰ روستا در دو شهرستان جنوبی این استان شد. همچنین بارش سنگین برف راه دسترسی به ۱۴۵ روستای لرستان و ۷۰ روستای کرمان را مسدود کرده است.

مجیب حسینی، فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه،‌ هفتم اسفندماه، با بیان اینکه سیل منجر به قطع دسترسی به ۲۳۰ روستا شده است، گفت: «خسارت‌های زیادی به واحدهای مسکونی، اراضی کشاورزی و تأسیسات عمومی وارد شده است.»

او در ادامه گفت که سیل در برخی از روستاها به منازل شهروندان نیز نفوذ کرده است.

بیشتر در این باره: برف و سرما در ایران؛ تعطیلی مدارس و ادارات به‌دلیل کمبود گاز

همچنین شهرام مبارکی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان، روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت: «سیلاب، راه بیش از ۴۰ روستای شهرستان قصرقند را در جنوب سیستان و بلوچستان بست.»

مهدی پازوکی، مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان، نیز روز دوشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته راه دسترسی به «۹۰ روستای الیگودرز، ۴۰ روستا در ازنا و ۱۵ روستای بروجرد» را بسته است.

همزمان حمزه روح‌الامینی، از مقامات راهداری استان کرمان، گفت که برف در ۴۸ ساعت گذشته، «مسیر ارتباطی دسترسی به ۷۰ روستا در مناطق مختلف شمال این استان به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر بسته است».

رئیس مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان نیز روز دوشنبه خبر داد جاده فرعی زهکلوت در این استان به سمت دلگان در سیستان و بلوچستان در محدوده های چاه بید و گلدشت به علت بارندگی و طغیان رودخانه مسدود شد.

یک روز پیش‌تر نیز رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بم گفته بود بارش باران و طغیان رودخانه دِهبَکری، مسیر دسترسی رودخانه در جاده بم به سمت جیرفت را بسته است.

در حالی که شمار زیادی از استان‌های ایران درگیر بارش برف و باران، کولاک و یخبندان هستند، در برخی از استان‌ها از جمله خراسان شمالی کمبود گاز باعث تعطیلی مدارس و ادارات شده است.

مدارس شمار زیادی از شهرهای ایران روز دوشنبه تعطیل اعلام شده است.

سازمان هواشناسی ایران صبح دوشنبه اعلام کرد که هوای سرد و بارش برف و باران تا پایان هفته جاری در بیشتر مناطق ادامه دارد.