جمعی از نواندیشان دینی خواستار «نجات جان» ماموستا محمد خضرنژاد شدند

دادگاه انقلاب ارومیه ماموستا محمد خضرنژاد را به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم کرده است

۱۴ تن از نواندیشان دینی از رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل، خواستند از «اعتبار و اقتدار» خود برای نجات جان ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی اهل سنت محکوم به اعدام، استفاده کند.

این فعالان مدنی و سیاسی روز جمعه، چهارم اسفندماه،‌ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به این مقام سازمان ملل، نوشتند که آقای خضرنژاد «گناهی جز ایستادن در کنار مردم ندارد».

آنها در ادامه با «غیرقانونی و نامشروع» خواندن حکم اعدام برای این روحانی اهل سنت نسبت به «آثار مخرب این احکام امنیتی در وضعیت حقوق بشر ایران» هشدار دادند.

بیشتر در این باره: بیش از ۲۴۰ ماموستا خواستار لغو حکم اعدام محمد خضرنژاد و آزادی او شدند

محمدجواد اکبرین، صدیقه وسمقی، حسن یوسفی اشکوری، سروش دباغ، رضا علیجانی، عبدالعلی بازرگان، رضا بهشتی معزّ، رحمان لیوانی، علی طهماسبی، احمد علوی، ژیلا موحد شریعت‌پناهی، عبدالله ناصری طاهری، مهدی ممکن و یاسر میردامادی امضاکنندگان این نامه هستند.

رادیوفردا روز ۲۱ بهمن‌ماه خبر داد که شعبهٔ سوم دادگاه انقلاب ارومیه ماموستا محمد خضرنژاد را به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم کرده است.

شماری از روحانیان اهل سنت کُرد نیز هفتهٔ گذشته با ارسال نامه‌ای مشترک به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، صدور حکم اعدام برای ماموستا محمد خضرنژاد را «ناعادلانه» خواندند و خواستار آزادی او شدند.