بازنشستگان مخابرات بار دیگر تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند

یک بازنشسته مخابراتِ معترض در تهران

بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ۲۹ آبان در شهرهای مختلف ایران تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش کانال تلگرام «اعتراض مدنی بازار» این بازنشستگان در چند استان‌ ازجمله گیلان، فارس، تهران، اصفهان، اردبیل و کرمانشاه تجمع کردند.

بازنشستگان در شهرهای مختلف شعار دادند: «بازنشسته داد بزن، حقت رو فریاد بزن»، «حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون» و «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه».

بازنشستگان مخابرات در ماه‌های گذشته با برگزاری تجمع‌های اعتراضی به‌ویژه در روزهای دوشنبه خواهان رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا پیشتر مهم‌ترین محورهای اعتراضات بازنشستگان مخابرات را « عدم اجرای آیین‌نامه استخدامی سال ۸۹، عدم پرداخت رفاهیات و مشکلاتِ مربوط به بیمه تکمیلی و افزایش سهم بیمه بازنشستگان» اعلام کرده بود.


در همین حال، سایت حقوق بشری هرانا به نقل از منابع کارگری اعلام کرد که در روز یک‌شنبه ۲۸ آبان دست کم ۱۹ تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف ایران برگزار شده است.

تجمع افراد دارای معلولیت در دست کم هشت شهر و تجمع‌های جداگانه بازنشستگان تأمین اجتماعی و پرستاران در چند شهر از جمله این تجمعات بوده است.

شماری از کارکنان در شرکت بهره‌‌برداری نفت‌ و گاز آغاجاری، شرکت نفت فلات قاره شاغل در جزیره سیری، کارکنان رسمی در شرکت مناطق نفت خیز جنوب واقع در اهواز و بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان و تهران، هم با برگزاری تجمع‌هایی در روز یک‌شنبه خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در سال‌های گذشته در پی افزایش نرخ تورم و کوچک شدن سفره بسیاری از خانوارهای ایرانی، بسیاری از اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان، کارگران و بازنشستگان اقدام به برگزاری تجمع‌های اعتراضی کرده‌اند.

برخی از این تجمع‌ها با مداخله نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد و شمار زیادی از فعالان صنفی نیز بازداشت شدند و برای برخی احکام سنگینی صادر شد.

با استفاده از گزارش‌های تلگرام، هرانا و خبرگزای ایلنا؛ ف.ع/ پ.پ