در حمله موشکی روسیه به شرق اوکراین یک کارمند رویترز کشته شد

هتل ویران‌شده بر اثر حمله موشکی روسیه در شرق اوکراین

حملات روسیه و اوکراین به شهرهای یکدیگر ادامه دارد و در همین حال رویترز اعلام کرد که یکی از اعضای تیم این خبرگزاری در شرق اوکراین در پی اصابت موشک به هتل محل اقامت او کشته شد.

مقام‌های روسیه روز یکشنبه چهارم شهریور اعلام کردند که بر اثر شلیک توپخانه‌ای اوکراین، شش نفر در شهر بِلگورود، در نزدیکی مرز اوکراین، کشته شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود، گفت که در روستای راکیتونه در ۳۸ کیلومتری مرز ۱۲ نفر زخمی شده‌اند و حال یکی از آنها دختری ۱۶ ساله است وخیم است.

بیشتر در این باره: اوکراین در یکی از حملات گسترده پهپادی، پایتخت روسیه را مورد هدف قرار داد

فرماندار منطقه بلگورود همچنین در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که در یک حمله پهپادی جداگانه به روستای مرزی سولوویِفکا، یک مرد دیگر کشته شد.

اصابت موشک به یک هتل در اوکراین

در همین حال رویترز تایید کرد یکی از اعضای تیم این خبرگزاری که جنگ اوکراین را پوشش می‌داد در حمله موشکی به شرق این کشور کشته و دو خبرنگار زخمی شدند.

رویترز شامگاه یکشنبه گزارش داد که اصابت موشک به یک هتل در شهر کراماتورسک، در شرق اوکراین، به کشته شدن «مشاور ایمنی» تیم رویترز منجر شد.

این خبرگزاری نام این کارمند خود را ایوانز ذکر کرده و گفته است او یکی از شش عضو تیم رویترز بود که در این هتل اقامت داشتند.

دو خبرنگار دیگر هم زخمی شده‌اند که رویترز جراحات یکی از آنها را شدید اعلام کرده است.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اصابت «موشک روسی اسکندر» به یک هتل را کاری «کاملا هدفمند و حساب‌شده» خوانده و از آن انتقاد کرده بود.

بنابر گزارش‌ها، اصابت موشک به این هتل حدود ساعت ده و نیم شامگاه یکشنبه به وقت محلی روی داد و به تخریب کامل هتل منجر شد.

با این حال خبرگزاری رویترز گفته است نمی‌تواند به طور مستقل درباره عمدی بودن این حمله یا روسی بودن موشک اظهار نظر کند.

برخی دیگر از مقامات محلی نیز موشک اصابت کرده به این هتل را بالستیک روسی از نوع اسکندر-ام اعلام کرده‌اند.

سامانه موشکی اسکندر-‌ام روسیه به‌دلیل دقت بالا، برد طولانی، قابلیت حمل کلاهک‌های متنوع، تحرک بالا، قابلیت اجتناب از رهگیری و تاثیر روانی قوی، اهمیت استراتژیک بسیاری دارد.

تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین از اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و بنابر گزارش‌ها، در این مدت ایران علاوه بر تحویل پهپادهای تهاجمی به مسکو، مذاکرات با روسیه برای ارائه موشک‌های بالستیک را دنبال کرده است.

بیشتر در این باره: سود ایران از صادرات موشک‌های بالستیک به روسیه چیست؟

جمهوری اسلامی ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده علیه غیرنظامیان در اوکراین را تکذیب می‌کند.

بر اساس گزارش‌های آسوشیتدپرس، رویترز و رادیو فردا؛ س.ب/ ع.م / ح.ج