کارگر اخراجی مجتمع هفت‌تپه خودکشی کرد

رضا آل کثیر، کارگر اخراجی مجتمع هفته‌تپه که خود را حلقه‌آویز کرد و جان باخت

«کانال مستقل کارگران هفت‌تپه» در تلگرام روز شنبه خبر داد که یک کارگر اخراجی این مجتمع روز گذشته خود را حلقه‌آویز کرده و در پی این اقدام جان خود را از دست داده است.

در این گزارش آمده است که رضا آل کثیر، ساکن آبادی حر که چندی پیش از کار در مجتمع هفت‌تپه اخراج شده بود، به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به خودکشی کرده است.

همچنین در این گزارش کوتاه اشاره شده است که او بعد از اخراج خود، بارها به مجتمع هفت‌تپه مراجعه کرده است، اما مدیران آن حاضر به بازگشت او به کار نشده‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، آل کثیر که اخیرا برای ازدواج اقدام کرده، دو خواهر دارای معلولیت داشته است و اخیرا به دلیل فشار معیشتی و بیکاری تحت فشار بوده است.

اما خبرگزاری کار ایران، ایلنا، به نقل از «یک منبع خبری در هفت‌تپه» شائبه اقدام به خودکشی کارگر سابق این مجتمع در اعتراض به ادامه روند بیکاری را رد کرده است.

به گفته این منبع که به نام او در گزارش خبرگزاری ایلنا اشاره نشده، آل کثیر که سال پیش مدتی در مجتمع هفت‌تپه مشغول به کار بوده به دلیل مشکلات جسمی امکان ادامه همکاری با مجموعه را پیدا نکرده است.

اسفند ماه ۱۳۹۶هم یک کارگر فصلی شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی خودداری بخش مالی این مجتمع از پرداخت مساعده به وی در کانال پمپاژ آب هفت‌‌تپه خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.‌

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در سالیان اخیر با مشکل پرداخت نشدن دستمزد و مزایا مواجه بوده‌اند و این موضوع اعتراض‌های صنفی آنها را به دنبال داشته است.