رابرت کندی با تعلیق کارزار انتخاباتی خود از دونالد ترامپ حمایت کرد

رابرت کندی جونیور، نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد کارزار خود را به حال تعلیق درمی‌آورد و از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، حمایت می‌کند.

این عضو خاندان سرشناس کندی این خبر را روز جمعه دوم شهریور اعلام کرد و پس از آن در همایش انتخاباتی آقای ترامپ در ایالت آریزونا شرکت کرد.

دونالد ترامپ با تمجید از اقدام رابرت کندی جونیور گفت نامزدی او در انتخابات «مسائل مهمی را مطرح کرد که مدت‌های طولانی در این کشور نادیده گرفته شده‌اند».

به نوشته خبرگزاری رویترز، تحلیلگران راهبردی می‌گویند مشخص نیست که حمایت آقای کندی کمک چندانی به دونالد ترامپ که رقابتی تنگاتنگ با رقیب دموکرات خود، کامالا هریس، دارد بکند.

رابرت ف. کندی جونیور سال گذشته از حزب دموکرات جدا شد و اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کند.

آقای کندی که ۷۰ سال دارد روز جمعه گفت پس از چندین دیدار با دونالد ترامپ و دستیارانش دریافته است که با وجود اختلافات جدی، آنها بر سر مسائلی همچون «امنیت مرزها، آزادی بیان و پایان دادن به جنگ‌ها» توافق دارند و همسو هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، کارزار آقای کندی در ابتدا به دلیل حمایت گروه‌های موافق با دیدگاه‌های ضد واکسن او رونق گرفت، اما این کارزار در ماه‌های اخیر با مشکلات مالی و چالش‌های حقوقی فزاینده دست و پنجه نرم می‌کرد.

در همین حال پنج نفر از اعضای خانواده کندی با صدور بیانیه‌ای حمایت رابرت کندی از دونالد ترامپ را سرزنش کرده و بار دیگر بر حمایت خود از کامالا هریس تاکید کرده‌اند.

رابرت کندی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف نداده بلکه فعالیت کارزار خود را به حال تعلیق درآورده و گفته است نام خود را از رای‌گیری در ده ایالت که به نام «میدان نبرد» معروف شده‌اند حذف می‌کند اما در سایر ایالت‌ها به عنوان نامزد باقی خواهد ماند.