یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مهمات جهان در اوکراین کارخانه تأسیس می‌کند

نیروهای اوکراین به دلیل کمبود مهمات مجبور به عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در شرق این کشور شدند

شرکت دفاعی آلمانی راین‌متال، Rheinmetall، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان توپخانه و تانک در جهان، در اوکراین یک کارخانهٔ تولید مهمات افتتاح می‌کند.

این شرکت آلمانی روز شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه، در کنفرانس امنیتی مونیخ تفاهمی را برای ساخت و راه‌اندازی یک کارخانهٔ جدید امضا کرد.

بزرگترین شرکت آلمانی تولیدکنندهٔ انواع تسلیحات سنگین از جمله تانک‌های لئوپارد، بدون اشاره به زمان شروع تولید یا محل استقرار تأسیسات اعلام کرد که این کارخانه سالانه دستکم ۱۰۰هزار گلوله کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری تولید خواهد کرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر با کمبود شدید مهمات روبرو شده و نیروهایش در چند روز گذشته مجبور به عقب‌نشینی از شهر ویران‌شدهٔ آودیوکا در شرق این کشور شده‌اند.

بیشتر در این باره: طرح شرکت تسلیحاتی آلمانی برای تولید تانک‌های پیشرفته در اوکراین

رویترز می‌گوید٬ پس از شکست ضدحمله اوکراین علیه مواضع نیروهای روسیه در سال گذشته، این واضح‌ترین نشانه‌ از تغییر وضعیت جبهه جنگ به نفع مسکو است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه با اشاره به کمبود مهمات توپخانه در بین نیروهای اوکراینی گفت آودیوکا در خطر سقوط به دست نیروهای روسیه است.

ولودیمیر زلنسکی هم روز شنبه در سخنرانی‌اش در کنفرانس مونیخ در عین قدردانی از کمک متحدانش بارها تأکید کرد که تأخیر در رساندن تسلیحات به دست سربازان اوکراینی تنها به پیروزی پوتین خواهد انجامید.