ران دسانتیس از انتخابات ۲۰۲۴ به نفع دونالد ترامپ کنار کشید

ران دسانتیس که زمانی از او به عنوان بهترین شانس جمهوری‌خواهان برای عبور از دونالد ترامپ نام برده می‌شود، روز سه‌شنبه از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده کناره گرفت تا نیکی هیلی تنها رقیب ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان باشد.

آقای دسانتیس با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، گفت: «برایم محرز شده که اکثریت جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی می‌خواهند که به دونالد ترامپ شانس دیگری بدهند.»

فرماندار ایالت فلوریدا سپس از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام حمایت کرد و گفت: «من تعهد داده‌ام که از نامزد جمهوری‌خواهان حمایت کنم و با افتخار به این تعهد پایبند خواهم بود. او از حمایت من برخوردار است.»

تصمیم ران دسانتیس به فاصله دو روز مانده به انتخابات مقدماتی در ایالت نیوهمپشایر اعلام شد تا مبارزه اصلی در انتخابات حزبی جمهوری‌خواهان میان دونالد ترامپ و نیکی هیلی باشد.

خانم هیلی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد بود. او هفته گذشته در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا پس از دونالد ترامپ و ران دسانتیس در جایگاه سوم قرار گرفت.

امتیازی که نیکی هیلی با انصراف ران دسانتیس به دست آورده این است که آن دسته از حامیان مالی جمهوری‌خواهان که می‌خواهند جلوی ترامپ را بگیرند، اکنون فقط یک گزینه دارند که می‌توانند از او حمایت کنند.

برنده رقابت این دو در نهایت با جو بایدن مصاف خواهد داد که به دنبال آن است تا برای دومین دوره متوالی سمت ریاست جمهوری ایالات متحده را در اختیار داشته باشد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن