محمود صادقی: سعید طوسی، «کودک‌آزار قرآنی» تبرئه شده است

سعید طوسی؛ از قاریان مشهور قرآن در ایران

محمود صادقی، نماینده مجلس روز جمعه ششم بهمن گفته است که سعید طوسی، از قاریان مشهور قرآن در ایران، از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شده است.

محمود صادقی در یک رشته پیام در حساب کاربری توییتری خود خبر داده است که «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود.»

این نماینده مجلس اضافه کرده است:«حکم مستشاران عاریتی شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه کودک آزار قرآنی نشان می‌دهد دستگاه قضایی صدای اعتراض مردم را خوب شنیده است.»

محمود صادقی تصریح کرده است: «از قرائن چنین برمی آید که کودک آزار قرآنی مستظهر به حمایت فرد یا افرادی است که در بیت مقام معظم رهبری نفوذ کرده اند.»

این در حالی است که پیشتر مقام‌های قضایی ایران اعمال نفوذ در پرونده سعید طوسی را رد کرده بودند.

سعید طوسی از قاریان مشهور قرآن در ایران است که قرائت‌هایش در نزد رهبر جمهوری اسلامی و در مراسم حکومتی مانند افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، نشان‌دهنده اهمیت اوست.

این در حالی است که تعدادی از شاگردان او مدعی شده‌اند که آقای طوسی در سال‌های اخیر به آنها تجاوز یا تعدی جنسی کرده است.

اما گزارش‌ها دلالت بر اعمال نفوذ و توقف پیگیری این پرونده داشت. این در حالی بود سخنگوی دستگاه قضایی نیز اعلام کرده که در شکایت «اعمال منافی عفت» برای او قرار منع تعقیب صادر شده، اما در خصوص «تشویق به فساد» رسیدگی ادامه دارد.

در این زمینه صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، اعمال نفوذ مقام‌های قضایی و دفتر رهبری در این پرونده را تکذیب و از رسانه‌ای شدن این پرونده انتقاد کرده است.

ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم، نیز چندی پیش در واکنشی تلویحی از آنچه «شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی» نامیده و همچنین از گزارش‌های رسانه‌های خارج از ایران درباره این پرونده انتقاد کرده است.

سعید طوسی در مهر ماه سال جاری ضمن رد اتهام‌ها علیه خود گفته بود که مخالفان جمهوری اسلامی او را «واسطه هتاکی» به رهبر ایران قرار داده‌اند.

سعید طوسی از قاریان مشهوری است که در برنامه‌های رسمی جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌های دفتر رهبر ایران قرآن قرائت می‌کند.

پیشتر رادیو فردا در گزارشی به بررسی سابقه بازپرس پرونده سعید طوسی یعنی رضا کیان منش راد پرداخته بود. رضا کیان منش راد در حالی خواستار مختومه شدن پرونده سعید طوسی شد، که پیشتر برای متهمان اینترنتی از جمله سعید ملک‌پور، که از سوی سپاه پاسداران در پروژه‌هایی با عنوان «گرداب» و «مضلین» دستگیر شده، در خواست احکام سنگین کرده بود.

به جز سعید ملک‌پور، برخی از دیگر متهمان اینترنتی که کیان‌منش راد بازپرس پرونده آنها بود از جمله حسن سی‌سختی به اعدام محکوم شدند که این حکم در نهایت لغو شد. برخی دیگر از فعالان اینترنتی چون حسین رونقی ملکی و ابوالفضل عابدینی هم که او بازپرس آنها بود، حکم‌های زندان طولانی مدت بیش از ۱۰ سال برایشان صادر شد.