عربستان آسمان خود را به روی همه پروازهای تجاری گشود

در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به جده٬ سازمان هواپیمایی مدنی عربستان جمعه اعلام کرد که این کشور آسمان خود را به روی تمامی هواپیماهایی که مقررات عربستان را رعایت کنند، گشوده است.

در بیانیه سازمان هواپیمایی مدنی عربستان آمده است که این تصمیم در راستای تلاش‌های این پادشاهی جهت تحکیم موقعیت خود به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره گرفته شده است.

این بیانیه تاکید کرده است، عربستان آسمان خود را به روی کلیه هواپیماهای تجاری که مقررات‌ هوایی این کشور را رعایت کنند، باز کرده است.

مهم‌ترین پیامد این تصمیم تازه عربستان این است که هواپیماهای اسرائیلی اجازه خواهند یافت که از آسمان عربستان استفاده کنند.

پیشتر منابع مطلع گفته بودند که عربستان همزمان با سفر جو بایدن به خاورمیانه، اعلام خواهد کرد تمام پروازهای تجاری از جمله اسرائیل یا به مقصد اسرائیل اجازه خواهند یافت که از آسمان این کشور عبور کنند.

سه مقام اسرائیلی هم گفته بودند که در جریان سفر جو بایدن به عربستان توافق میان این کشور با اسرائیل علنی خواهد شد و به خطوط هوایی اسرائیل اجازه داده می‌شود که از آسمان عربستان جهت پرواز به هند و چین استفاده کنند.

سی‌ان‌ان هم گزارش داده بود که عربستان سعودی قرار است اعلام کند که به اقلیت مسلمانان در اسرائیل اجازه خواهد داد تا برای شرکت در مراسم حج با پروازهای چارتر به طور مستقیم به این کشور سفر کنند.

با استفاده از العربیه و رادیو فردا