اجرای طرح مبارزه با همجنسگرایی در پایتخت عربستان؛ اقلام رنگین‌کمانی توقیف شدند

مقام‌های حکومت سعودی در راستای مبارزه با همجنسگرایی، دستور جمع‌آوری و توقیف پوشاک، لوازم و عروسک‌های رنگین‌کمانی را از کلیه فروشگاه‌های ریاض صادر کردند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی عربستان، انواع اقلام و پوشاک با طراحی رنگین‌کمانی که به ادعای دولت این کشور، ترویج‌کننده نمادهای همجنسگرایانه هستند، «خلاف موازین شرع اسلام و عرف جامعه» قلمداد می‌شوند.

از جمله این اقلام ممنوعه که از سطح مغازه‌ها در ریاض جمع‌آوری شدند، می‌توان به گل‌سر، دامن، کلاه، جامدادی و اغلب کالاهایی اشاره کرد که برای استفاده کودکان طراحی و تولید شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که طرح جمع‌آوری و توقیف کالاهای رنگین کمانی در چه تعداد فروشگاه و مغازه در ریاض به اجرا درآمده است. مقام‌های سعودی نیز تا کنون جزئیاتی در مورد اجرای این طرح نداده‌اند.

دین اسلام از همجنسگرایی با الفاظی مانند «لواط» و «مساحقه» یاد می‌کند و مجازات اعدام را برای همجنسگرایان در نظر گرفته است.

عربستان سعودی به دلیل سابقه نقض حقوق بشر از جمله بازداشت فعالان حقوق زنان و یا جرم‌انگاری همجنسگرایی، هدف انتقاد کنشگران و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و برخی دولت‌های غربی قرار گرفته است.

با استفاده از گزارش خبری گاردین و وب‌سایت رادیو فردا/ آ.ت/ ک.ر