عربستان از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک و سه پهپاد شبه نظامیان حوثی خبر داد

نمایش بقایای موشک‌ها و پهپادهای شبه نظامیان حوثی در عربستان (عکس از آرشیو)

عربستان سعودی روز شنبه از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک و سه پهپاد شبه نظامیان حوثی یمن در منطقه جنوب این کشور خبر داد.

ائتلاف به رهبری عربستان اعلام کرده است که شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران عمدا مناطق مسکونی و غیر نظامی را هدف قرار می‌دهند.

رسانه های عربستان می‌گویند، ارتش این کشور یک موشک بالستیک شبه نظامیان حوثی در مسیر نجران را رهگیری و منهدم کرده است.

طبق این گزارش روز جمعه هم شبه نظامیان جمعه خمیس مُشَیط، محل استقرار پایگاه اصلی هوایی عربستان سعودی در منطقه مرزی با یمن را با پهپاد هدف قرار دادند که پدافند هوایی آنها را رهگیری و منهدم کرد.

شبه نظامیان حوثی مورد حمایت حکومت ایران در یمن، طی سال‌های اخیر تاسیسات اقتصادی و نظامی عربستان سعودی را با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند.

شبه نظامیان حوثی‌ یمن از سال ۹۴ بر بخش‌های زیادی از این کشور به‌ویژه صنعا، پایتخت، تسلط پیدا کرده‌اند. دولت قانونی یمن که در عدن، جنوب کشور، مستقر است از مارس ۲۰۱۵ با همکاری یک ائتلاف نظامی به رهبر عربستان وارد جنگ با حوثی‌ها شده است.

جنگ یمن که از آن به عنوان جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی یاد می‌شود، در طول شش سال گذشته به یکی از پیچیده‌ترین بحران‌ها در منطقه و در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کشته برجای گذاشته است، از جمله ۱۳ هزار غیرنظامی که به‌دلیل حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند. ده‌ها هزار کودک نیز به دلیل قحطی جان باخته‌اند.

یمن با بزرگترین بحران بشری در زمینه قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کند.