ردیابی صداهایی از اعماق آب، در عملیات جست‌وجوی زیردریایی گمشده

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد که نیروهای امداد کانادایی صداهایی را که از اعماق آب ناشی می‌شدند، در عملیات جستجو برای یافتن یک زیردریایی کوچک در اقیانوس اطلس شناسایی کردند.

این زیردریایی که حامل پنج سرنشین است در حالی که برای بازدید از لاشه کشتی غرق‌شده تایتانیک به زیر آب رفته بود، در منطقه‌ای دورافتاده از اقیانوس اطلس ناپدید شده است.

گارد ساحلی آمریکا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد در حساب توئیتری خود اعلام کرد که ربات‌ها برای ردیابی منشاء صداها مستقر شده‌اند، اما نتایج تاکنون منفی بوده است.

برخی رسانه‌ها، از جمله نشریه رولینگ استون، با استناد به اطلاعات دولت آمریکا گزارش دادند که صداهای ردیابی شده، با فاصله ۳۰ دقیقه از هم تشخیص داده شدند.

گارد ساحلی آمریکا گفت که امدادگران سومین روز جستجوی خود را آغاز می‌کنند، زیرا زیردریایی مفقود شده «تایتان» می‌تواند به مدت ۹۶ ساعت در زیر آب بماند.

آمریکا، کانادا و فرانسه در این عملیات جست‌وجو مشارکت دارند. مساحد منطقه مورد جست‌وجو نیز بزرگتر از مساحت ایالت کنتیکت آمریکا ارزیابی شده است.

زیردریایی کوچک «تایتان» که بدنه آن از الیاف کربن ساخته شده و متعلق به شرکت اکتشافات دریایی «اوشن گیت» است، حامل ناخدا، یک میلیاردر ماجراجوی بریتانیایی به نام همیش هاردینگ، یک تاجر متمول پاکستانی به نام شهزاده داوود و پسرش سلیمان و یک کارشناس کشتی غرق‌شده تایتانیک است.

این زیردریایی قرار بود غروب یکشنبه به حدود ۷۰۰ کیلومتری جنوب سنت جانز، پایتخت ايالت نیوفاندلند در ساحل شرقی کانادا برسد، اما از مسیر عادی حرکت خود خارج شده و تاکنون در این قسمت از اقیانوس اطلس هیچ ردی از آن پیدا نشده است.

بر اساس گزارش‌های رویترز و رولینگ استون و رادیو فردا؛ م.ت/ ب.ب