شعارهای ضد حکومتی در چهلم محمود احمدی در ایذه

مراسم چهلم محمود احمدی در ایذه

جمعی از مردم روز پنج‌شنبه با وجود مسدود شدن مسیرها از سوی نیروهای امنیتی با حضور در چهلم محمود احمدی و سردادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای،‌ لعنت بر خمینی» این مراسم را به تجمعی ضد حکومتی تبدیل کردند.

جمعی از مردم ایذه روز پنج‌شنبه با حضور گسترده در آرامستان روستای «سراک سفلی» مراسم چهلم محمود احمدی، معترض کشته‌شده، در حالی برگزار کردند که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون پیکر او را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند.

نیروهای امنیتی و یگان ویژه از صبح پنج‌شنبه در مناطق مختلفی از شهر ایذه مستقر شده بودند و همچنین مسیرهای منتهی به آرامستان روستای سراک سفلی را بسته بودند و از حضور مردم در آرامستان این روستا جلوگیری می‌کردند با این حال جمعی از مردم خود را به این آرامستان و چهلم محمود احمدی رساندند.

در جریان چهلم محمود احمدی، مردم حاضر در این مراسم با سردادن شعارهای اعتراض این چهلم را به تجمعی ضد حکومتی تبدیل کردند. حاضران از جمله شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای،‌ لعنت بر خمینی»، «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

محمود احمدی در حمله بیستم آذر ماه نیروهای امنیتی به روستای پَرسوراخ در نزدیکی ایذه و به همراه حسن سعیدی کشته شد و جوان دیگری به نام «مجاهد کورکور» نیز در جریان این حمله بازداشت شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی در صدد معرفی محمود احمدی و حسن سعیدی دو جوان کشته شده و «مجاهد کورکور» به عنوان عاملان شلیک به سوی مردم در شامگاه ۲۵ آبان ایذه هستند اما خانواده‌های کشته‌شدگان ایذه اعلام کرده‌اند که خود نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی عاملان شلیک و کشتار کیان پیرفلک و چند تن از دیگر مردم ایذه از بوده‌اند و با «جعل روایت» و غیر قابل تغییرند.

پس از کشته شدن محمود احمدی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تحویل پیکر او امتناع کرده‌اند و خانواده این جوان ۲۱ ساله نهم دی ماه در حرکت نمادین بنابر سنت‌های ایل بختیاری، لباس‌های او را در آرامستان سراک سفلی به خاک سپردند.

خواهر محمود احمدی روز پنج‌شنبه ششم بهمن ماه در مراسم چهلم برادرش گفت: «برادرم سرباز وطن بود. جواب همه ادعاهای حکومت حضور خانواده شهید راه آزادی میلاد سعیدیان در این مراسم چهلم است، نیروهای امنیتی راه‌ها را بستند تا خانواده کشته شدگان ۲۵ آبان نتوانند در چهلم برادرم شرکت کنند، اما خانواده میلاد سعیدیان خود را به این مراسم رساندند.»