«...و حالا می‌کشمت کودک کوچک»

  • نیوشا بقراطی

برای مقابله با کودک‌آزاری چه باید کرد؟ پرسشی که این بار ساعت ششم با مخاطبان رادیو فردا و دو کارشناس ،حسین رئیسی حقوقدان در کانادا و حسین قاضیان جامعه‌شناس در آمریکا،در میان گذاشته است

یک بار داستان پایان تلخ دختربچه شش ساله افغان در میان است که در ورامین ربوده می‌شود، مورد تجاوز قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود بدنش با اسید سوزانده شود.

بار دیگر ماجرای تکان‌دهنده آتناست که تیتر می‌شود؛ دختر هفت ساله‌ای که در پارس‌آباد اردبیل ناپدید می‌شود و پنج روز بعد جسدش که مورد آزار جنسی هم قرار گرفته است در بشکه رنگرزی پیدا می‌شود.

دفعه بعد نوبت به دختربچه هفت ساله مقیم کرج می‌رسد که با قصه هولناکش خبرساز شود؛ کودکی که کودکی‌اش با آزار مداوم جسمی و تجاوز مکرر جنسی ناپدری می‌گذشت.

ماجراهای ستایش، آتنا و کیمیا تنها چند نمونه از آزار و تجاوز و قتل خردسالان است است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازتاب یافته و رسانه‌ای شده است.

هفته گذشته قرعه به نام اهورا افتاد؛ پسربچه دو سال و نیمه‌ای که وقتی بدن کوچک نیمه‌جانش به بیمارستان پورسینای رشت رسید، دیگر تاب تحمل درد را نداشت و از جان تهی شد.

اهورا که عریان و خون‌آلود با آثار سوختگی سیگار به بیمارستان منتقل شده بود، مورد تجاوز ناپدری قرار گرفته و سرش به دیوار کوبانده شده بود تا زندگی‌اش پیش از سه سالگی به پایان برسد.

تنها یک روز می‌گذرد و یک منبع مطلع با رادیو فردا تماس می‌گیرد و خبر از مورد دیگری از کودک‌آزاری می دهد؛ این بار در سمنان کودک پنج ساله‌ای با آثار متعدد آزار و سوختگی به بیمارستان امیرالمومنین منتقل شده است. جزئیات همچنان روشن نیست و این داستان همچنان ادامه دارد...

Your browser doesn’t support HTML5

ساعت ششم - «...و حالا می‌کشمت کودک کوچک»

این حجم از خشونت از کجا می‌آید؟ برای مقابله با آن چه باید کرد؟ و چه کسی چه سهمی از تقصیر را به دوش می‌کشد؟ در این برنامه از قاتل اهورا می‌شنوید، از مادر اهورا و از پدر او. همچنین در کنار مخاطبان رادیو فردا دو کارشناس همراه ما هستند، حسین رئیسی حقوقدان در کانادا و حسین قاضیان جامعه‌شناس در آمریکا.