نمایندگان پارلمان آلمان خواستار تحویل پیکر ۴ زندانی کُرد اعدام‌شده به خانواده‌ها شدند

کاتیا لایکرت و یورگن هاردت، نمایندگان پارلمان آلمان در کنار ماریا محمودی و بیان عظیمی

۱۰ نمایندهٔ مجلس آلمان در دیدار با بیان عظیمی و ماریا محمودی، همسران پژمان فاتحی و محمد فرامرزی، خواستار تحویل پیکرهای چهار زندانی سیاسی کُرد شده‌اند که اخیراً توسط جمهوری اسلامی اعدام شدند.

«تیم کفالت سیاسی آلمان»، هماهنگ‌کنندهٔ این دیدارها، روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه، در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست رادیو فردا رسیده با اشاره به موج جدید اعدام زندانیان سیاسی در ایران خواستار «پایان یافتن سیاست مماشات آلمان» با جمهوری اسلامی و همچنین «پایان یافتن دستگاه اعدام وحشیانهٔ جمهوری اسلامی» شدند.

آنها با اشاره به این که پیکرهای این زندانیان سیاسی باید به خانواده‌هایشان تحویل داده شود، اعلام کردند که آمران و عاملان این اعدام‌ها باید در این زمینه «پاسخگو» باشند.

بیشتر در این باره: مادر پژمان فاتحی، زندانی کُرد اعدام‌شده، خواستار تحویل گرفتن پیکر فرزندش شد

با وجود درخواست‌های نهادهای مدافع حقوق بشر برای توقف اجرای حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد، خبرگزاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد که محمد فرامرزی، محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی، از اعضای حزب کومله، سحرگاه دوشنبه ۹ بهمن اعدام شدند.

اعدام این چهار نفر با واکنش گسترده فعالان سیاسی و مدنی و نیز نهادهای حقوق بشری شد.

ماکس لوکس، یورگن هاردت، کاتیا لایکرت، مایکل براند، کریستین دور، رناتا آلت، پیتر هایدت، کنوت گرشاو، کلارا بونگر و کاترین فوگلر نمایندگانی بودند که با بیان عظیمی و ماریا محمودی دیدار کردند.

در همین زمینه، یورگن هاردت، از اعضای ارشد حزب اتحادیه سوسیال مسیحی‌ها و دموکرات مسیحی‌ها، روز پنج‌شنبه در صحن پارلمان آلمان با اشاره به عدم تحویل پیکرهای این چهار زندانی سیاسی گفت: «رژیم می‌ترسد که آثار شکنجه روی این پیکرها دیده شود و همچنین می‌ترسد که در هنگام خاکسپاری مردم علیه رژیم قیام کنند.»