بیش از ۳۰۰ نفر در حوادث رانندگی هفته گذشته در ایران کشته شدند

رئیس پلیس راهور سرعت غیرمجاز، عدم توجه راننده به جلو و از دست دادن کنترل خودرو را به عنوان سه عامل اصلی وقوع تصادفات منجر به مرگ و جراحت اعلام کرد

رئیس پلیس راهور فرماندهی جمهوری اسلامی می‌گوید بر اثر حوادث رانندگی هفتهٔ گذشته در ایران که همزمان با تعطیلات و افزایش سفرها رخ داد ۳۱۴ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

تیمور حسینی شنبه ۱۷ شهریور با بیان اینکه در این بازهٔ زمانی ۲۶۴ فقره تصادف منجر به مرگ رخ داده، به خبرگزاری ایسنا گفت همچنین در هفته گذشته «در مجموع ۸۱۵۶ فقره تصادف جرحی» نیز در کشور به ثبت رسیده است.

آقای حسینی تأکید کرد جاده‌های ایران به دلیل تعطیلی در هفتهٔ گذشته با اوج‌گیری تردد روبه‌رو بودند و بیشترین میزان تردد در سه استان مازندران، گیلان و خراسان انجام شده است.

او همچنین گفت که با وجود آمار بالای کشته‌شدگان در تصادفات، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۹۷ نفری، ۳۸ درصد، مواجه شده است.

بیشتر در این باره: آمار کشته‌شدگان سفرهای نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید

رئیس پلیس راهور سرعت غیرمجاز، عدم توجه راننده به جلو و از دست دادن کنترل خودرو را به عنوان سه عامل اصلی وقوع تصادفات منجر به مرگ و جراحت اعلام کرد.

محسن پیرهادی، نماینده مجلس در ایران، آبان ۱۴۰۲ خودروهای غیراستاندارد را «سومین عامل مرگ‌ و میر» در ایران اعلام کرد و گفت «بیش از ۹۰ درصد قطعات خودرو» در ایران مطابق با استاندارد ساخته نمی‌شود چون «هیچ دستورالعملی برای تولید بخش اعظم قطعات وجود ندارد» و «نظارتی هم بر تولید و توزیع این قطعات» نیست.

ایران همچنین جاده‌های بی‌کیفیت و پرخطری دارد که آمار تصادفات مرگبار در این کشور را افزایش داده است.

سازمان پزشکی قانونی ایران گزارش داده‌ که بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ در سال گذشته در تصادفات جاده‌ای ایران ثبت شده است.

بیشتر در این باره: پلیس راه: ۸۳ درصد «تصادف‌های منجر به مرگ» در نوروز با خودروهای ساخت داخل بوده است