سوریه از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق خبر داد

حمله منتسب به اسرائیل به سوریه (عکس از آرشیو)

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه بامداد روز شنبه ۱۱ آذرماه از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق خبر داده است.

این خبرگزاری همچنین می‌گوید، سامانه پدافند ارتش سوریه در ساعت ۱:۳۰ بامداد با «اهداف متخاصم» در اطراف دمشق مقابله کرده است.

یک سخنگوی نظامی سوریه هم گفته است که اسرائیل این حمله را از سمت بلندی‌های جولان انجام داد و این حمله تنها خسارت مادی به جای گذاشت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم بامداد شنبه اعلام کرد، این حمله مواضع گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران را در جنوب دمشق هدف قرار داد.

این حمله در حالی صورت گرفته است که بامداد روز جمعه آتش‌بس موقت بین اسرائیل و گروه افراطی حماس پس از یک هفته تمدید نشد و عملیات ارتش اسرائیل در غزه دوباره از سرگرفته شد.

از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در ۱۵ مهرماه، اسرائیل حملات خود به سوریه را تشدید کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه پنجم آذرماه اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل فرودگاه دمشق را هدف قرار داده و آن را تنها چند ساعت پس از سرگیری پروازها پس از حمله‌ای مشابه در ماه گذشته غیرفعال کرده است.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد که این حمله باندهای فرودگاه را هدف قرار داده و صدای انفجار از سمت یک فرودگاه نظامی در نقطه‌ای دیگر از پایتخت سوریه نیز شنیده شده است.

حملات اسرائیل به فرودگاه دمشق و فرودگاه حلب در روزهای۲۰ و ۳۰ مهرماه امسال هر دو مرکز پرواز هوایی بزرگ سوریه را از کار انداخته بود.

اسرائیل به ندرت در مورد حملاتی که سوریه را هدف قرار می‌دهند اظهار نظر می‌کند، اما بارها گفته است که به ایران اجازه نخواهد داد حضور خود را در این کشور گسترش دهد.