سخنگوی طالبان حمله به سه طلبه شیعه در مشهد را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، حمله به سه طلبه شیعه در صحن حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهد را محکوم کرد.

آقای مجاهد در پیامی که شامگاه چهارشنبه، ۱۷ فروردین، در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد نوشت:‌ «امارت اسلامی حمله بر عبادتگاه و روحانیون در کشور ایران را محکوم می‌نماید. این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.»

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، روز چهارشنبه عامل حمله به سه طلبه شیعه در صحن حرم امام هشتم شیعیان را «عبداللطیف مرادی، ۲۱ ساله و ازبک‌تبار» معرفی کرد که «یک سال پیش غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده» و در مشهد ساکن بوده و «به‌ همراه برادرش در یک باربری در مشهد» کار می‌کرده است.

این خبرگزاری آقای مرادی را «دارای تفکرات تکفیری» معرفی کرده و بدون اشاره به منبع از بازداشت شش نفر دیگر به اتهام «همکاری»‌ با او به دست نیروهای امنیتی خبر داده بود.

حمله با چاقو به سه طلبه شیعه در صحن حرم امام هشتم شیعیان و کشته شدن یکی از مجروحان، سه روز پس از کشته‌ شدن دو طلبه اهل سنت در شامگاه ۱۳ فروردین با سلاح گرم در گنبدکاووس رخ داد.

با این حال از نوشته سخنگوی طالبان به نظر می‌رسد که اشاره او تنها به حادثه شهر مشهد است که از همان ابتدا محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس،‌ به طور تلویحی اشاره کرد که این فرد تبعه افغانستان است و سپس هشدار داد که این اتفاق نباید «دوستی و برادری میان ملت‌ها» را از بین ببرد.

پس از آن بود که عامل حمله در مشهد نه افغان، بلکه «ازبک‌تبار» معرفی شد.