این مجری «آدم» نیست

مجری مصنوعی شین‌هوا در حال خواندن خبر

شرکت سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۲۲ میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد؛ از طرفی شرکت ای‌ام‌دی پردازنده‌های جدید گرافیکی خود را با فناوری هفت نانومتری معرفی کرد.

سامسونگ و هوش مصنوعی

سامسونگ می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۲ میلیارد دلار برای توسعه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت کره‌ای برای این کار می‌خواهد بیش از هزار نفر از متخصصان رشته‌های مختلف را استخدام کند. گام اول برای توسعه هوش مصنوعی یافتن الگوریتم‌های جدید و همچنین توانایی یادگیری ماشین است. این شرکت کره‌ای پیش‌تر هم در این زمینه کار می‌کرد اما برای شتاب دادن به پروژه هوش مصنوعی خود تصمیم به این سرمایه‌گذاری عظیم گرفته است. این شرکت در زمینه هوش مصنوعی از گوگل عقب‌تر است و با ورود رقیب چینی خود یعنی شرکت هواوی در زمینه هوش مصنوعی و توسعه پردازنده‌هایی که بر این اساس کار می‌کند قصد دارد عقب‌ماندگی خود را در این بخش از فناوری برطرف کند. تحلیل‌گران زیادی هوش مصنوعی را آینده فناوری توصیف می‌کنند.

تحلیل‌گران زیادی هوش مصنوعی را آینده فناوری توصیف می‌کنند

هوش مصنوعی چینی و مجری مجازی

چینی‌ها در زمینه هوش مصنوعی در حال پیشرفت‌های بسیار سریعی هستند در همین حال خبرگزاری دولتی چین، یک مجری مجازی که بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کند را معرفی کرد.

این گوینده مجازی شبیه انسان است و سعی شده در آن صدایی شبیه انسان تقلید شود. البته با کمی دقت در متن خوانده شده توسط این گوینده، متوجه ماشینی بودن آن خواهید شد. با این وجود این مجری یک حسن دارد و آن این است که کارایی بسیار بالایی دارد و بدون خستگی می‌توانند ۲۴ ساعت در شبانه روز کار کند. از طرفی دیگر نیازی به استودیو و دوربین‌های فیلم‌برداری داخل آن نیست تنها باید متن گزارش و تصاویر لازم برای گزارش تهیه شود. البته این خبر خوبی برای مجری‌ها و نیری کار انسانی نیست.

خبرگزاری شین‌هوا یک نسخه انگلیسی و یک نسخه چینی از این مجری‌های مجازی را ساخته است. سیستمی بر اساس هوش مصنوعی برای حرکات لب، روش بیان کلمات و برای تولید صدای این مجری مجازی، استفاده شده است.

البته این مجری هنوز ایراد‌هایی دارد که باید رفع شود مثلا روی کلمه‌های کلیدی تاکید نمی‌کند و اجرای آن عاری از عواطف انسانی است.

مجری مصنوعی بخش انگلیسی شین‌هوا خود را معرفی می‌کند

آی‌پد پرو جدید در بنچمارک انتوتو

اپل ادعا کرده است که آی‌پد پروی جدیدش از بیشتر لپ‌تاپ‌ها سریع تر است، اما این بیشتر یک ترفند تبلیغاتی است چرا که هنوز پردازنده این دستگاه از معماری استفاده می‌کند که نمی‌تواند با پردازنده‌های سری آی ۷ اینتل رقابت کند. با این همه نتیجه بنچمارک انتوتو نشان می‌دهد این تبلت با استفاده از قوی‌ترین پردازنده استفاده شده در یک سیستم موبایلی، ۵۰ درصد سریع‌تراز آیفون ۱۰ اس است.

این دستگاه موفق به کسب امتیاز ۵۵۷ هزار شده است. آی‌پد پرو جدید از پردازنده‌ هفت نانومتری A12X Bionic استفاده می‌کند. این پردازنده با ۱۰ میلیارد ترانزیستور و با هشت هسته‌ برای پرازش اطلاعات و هفت هسته برای پردازش گرافیکی آنگونه که اپل ادعا کرده توانایی انجام پنج تریلیون محاسبه را دارد.

پردازنده‌های جدید گرافیکی ای‌ام‌دی با فناوری هفت نانومتری

ای‌ام‌دی، پردازنده‌های MI60 و MI50 را که از فناوری هفت نانومتری استفاده می‌کنند را معرفی کرد. این محصولات توسعه یافته معماری وگای این شرکت است که می‌توان در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از آن استفاده کرد. این پردازنده‌ها از ۶۴ هسته‌ پردازشی استفاده می‌کنند. در این تراشه‌ها سرعت افزایش و مصرف انرژی کاهش یافته است و اندازه پرازنده هم کوچک‌تر شده است. نسخه قبلی در حدود ۴۸۴ میلی‌متر مربع مساحت داشت اما این پردازنده جدید جدید در حالی که ۱۳ میلیارد ترانزیستور در آن استفاده شده ۳۳۱ میلی‌متر مربع مساحت دارد.