از محصولات جدید مایکروسافت تا موفقیت‌های آیفون ۱۱

سرفیس‌بوک سه

شرکت مایکروسافت سرفیس بوک سه را معرفی کرد. این شرکت همچنین به زودی سرفیس ایربادز را در رقابت با اپل و سامسونگ وارد بازار خواهد کرد.

سرفیس جدید مایکروسافت

سرفیس‌بوک سه مایکروسافت در حالی معرفی شده که این شرکت از حافظه بسیارسریع و رم ۳۲ گیگابایتی در آن استفاده کرده است. این محصول لپ تاپ رده بالای این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت مایکروسافت می‌گوید سرفیس جدید نسبت به مدل قبلی حدود ۵۰ درصد عملکرد بهتری دارد.

در طراحی این محصول جدید تفاوت چندانی با نسخه قبلی رخ نداده است و همان ساختار جداشونده لولایی برای صفحه نمایش در آن استفاده شده است. با جدا شدن صفحه نمایش، می توان از آن به صورت یک تبلت جداگانه بهره برد.

این محصول در دو نسخه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی تولید می‌شود و به نسل دهم پردازنده‌های شرکت اینتل مجهز شده است. نسخه‌های ارزان قیمت با پردازنده کورآی پنج با قیمت هزار و ۶۰۰ دلار و مدل‌های گران قیمت ۱۵ اینچی با پردازنده کور آی هفت با قیمت دو هزار و ۲۹۹ دلار عرضه می‌شود.

در محصول رده بالاتر از کارت‌های گرافیکی Nvidia Quadro RTX 3000 استفاده شده است. با استفاده از این کارت گرافیکی این لپ‌تاپ می‌تواند پروژه‌های سنگین مهندسی یا گرافیکی سه بعدی را اجرا کند.

حافظه داخلی سرفیس‌بوک سه از سریع‌ترین نوعی است که این شرکت تا کنون از آن استفاده کرده است و ظرفیت آن بین یک تا دو ترابایت است.

مایکروسافت همچنین سرفیس ایربادز را در پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ با قیمت ۲۰۰ دلار وارد بازار می‌کند.

سرفیس ایربادز هدفون‌های توگوشی کاملا بی‌سیم این شرکت است و در رقابت با محصولاتی مانند ایرپاد اپل و پیکسل بادز گوگل وارد بازار می‌شود.

سرفیس هدفونز دو از دیگر محصولات صوتی این شرکت است. هدفون دورگوشی سرفیس نسبت به نسل قبلی دارای عمر باتری بیشتری است.

این شرکت همچنین محصولی با نام سرفیس داک دو را هم معرفی کرد. این محصول چهار درگاه یو اس بی تایپ سی دارد. با این وسیله لپ تاپ‌های این شرکت می‌توانند به تعداد بیشتری دستگاه با استفاده از یو اس بی متصل شوند.

این دستگاه در زمان اتصال به برق انرژی مورد نیاز چندین سرفیس را تامین می‌کند.

موفقیت‌های آیفون ۱۱

آیفون یازده موفق شد در فصل اول سال جاری میلادی محبوب‌ترین گوشی بازار شود. بر اساس آمار منتشر شده میزان فروش این گوشی از دیگر تلفن‌های همراه بیشتر بوده است.

این موفقیت در سایه کرونا به‌دست آمده است؛ به دلیل مشکل کرونا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تنها حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه موبایل فروخته شده است.

پس از آیفون ۱۱، ردمی نوت هشت شیائومی، گلکسی آ۱۵ و گلکسی آ۱۰ اس قرار دارند.

این تلفن همراه در جدیدترین امتیازدهی به دوربین تلفن‌های همراه که توسط «دی‌ایکس‌اوُ مارک» انجام می‌شود توانسته در بخش دوربین سلفی امتیاز ۹۲ را در بخش عکاسی و امتیاز ۹۰ را در بخش فیلمبرداری بدست آورد.

دوربین سلفی آیفون ۱۱، ۱۲ مگاپیکسلی و دارای لنزی با دیافراگم اف ۲.۲ و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متری است.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تنها حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه موبایل فروخته شده است

پیشرفت اینتل در زمینه رایانش کوانتومی

رایانه‌های کواناتومی به جای بیت برای کار از کیو بیت استفاده می‌کنند که البته کنترل آن در شرایط و دماهای مختلف سخت‌تر از بیت‌های کنونی است. حالا اینتل توانسته است به تکنولوژی ساخت قطعه‌ای دست پیدا کند که می‌تواند کیوبیت‌ها را در دماهای مختلف کنترل کند.

هم اکنون رایانه‌های کوانتومی در دمای بسیار پایین کار می‌کنند اما این کشف جدید سبب می‌شود این رایانه‌ها بتوانند در دمای بالاتر هم کار کنند.

اطلاعات کلاسیک به‌صورت بیت و با صفر و یک منتقل می‌شوند اما در سیستم کوانتومی اطلاعات با بیت‌های کوانتومی یا کیوبیت ارسال می‌شوند. روش کوانتومی، کدگذاری‌ها را بسیار پیچیده‌تر و امنیت را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

سرعت رایانه‌های کوانتومی بسیار بیشتر از رایانه‌های کلاسیک است.

دوربین جدید پاناسونیک

رسانه‌های تکنولوژی اطلاعات جدیدی از جدیدترین دوربین پاناسونیک منتشر کرده اند. دوربین سری جی اچ پاناسونیک مهم‌ترین محصول در حوزه دوربین این شرکت است که در حوزه فیلمبرداری با دوربین‌های عکاسی از محبوب‌ترین‌ها در بازار است.

جی اچ ۵

در سری جدید این دوربین با نام جی اچ شش، پاناسونیک قصد دارد از سنسور میکرو سه چهارم ۴۱ مگاپیکسلی استفاده کند.

این سایز سنسور هم اندازه نگاتیوهای سوپر ۱۶ میلی متری است.

این دوربین توانایی ضبط فیلم‌های چهار و شش کی خام و احتمالا هشت کی را دارد و در آن از لرزشگیر جدیدی در سنسور برای کاهش تکان‌ها استفاده شده است.

رشد بازار ساعت هوشمند

بر اساس آخرین گزارش‌ها، بازار ساعت‌های هوشمند بر خلاف گوشی‌های موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ حدو ۲۰ درصد رشد کرده است.

در این بازار اپل در مکان اول و سامسونگ در مکان دوم فروش قرار دارد.

در این مدت حدود ۱۴ میلیون ساعت هوشمند در جهان فروخته شده است که از این تعداد ۷.۶ میلیون دستگاه اپل واچ بوده‌اند. ساعت هوشمند سامسونگ هم با فروش ۱.۹ میلیون دستگاه در مکان دوم قرار دارد.