دادگستری اصفهان محکومیت توماج صالحی به شش سال و سه ماه حبس را تأیید کرد

یکی از وکلای توماج صالحی هفته گذشته از ابلاغ حکم قضایی علیه موکلش شامل شش سال و سه ماه حبس به‌اتهام «افساد فی‌الارض» خبر داده بود

رئیس دادگستری استان اصفهان اعلام کرد که برای توماج صالحی در مجموع، شش سال و سه ماه حبس در نظر گرفته شده است.

اسدالله جعفری روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه با اشاره به این‌که حکم این خواننده ترانه‌‌های اعتراضی ۱۸ سال بوده گفت: «طبق قانون، مجازاتِ اَشد به علاوه یک چهارم، یعنی شش سال و سه ماه حبس در این پرونده برای متهم در نظر گرفته شد.»

آقای جعفری افزود که این رَپِر زندانی در پرونده سابق خود در سال ۱۴۰۰ نیز به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده، که به دلیل «عدم انقضای مدت تعلیق»، این حکم نیز به محکومیت جدید او اضافه خواهد شد.

یکی از وکلای توماج صالحی هفته گذشته از ابلاغ حکم قضایی علیه موکلش شامل شش سال و سه ماه حبس به‌اتهام «افساد فی‌الارض» خبر داده بود.

بیشتر در این باره: بیش از ۱۵۰ سیاستمدار و نهاد از سراسر جهان خواستار آزادی توماج صالحی شدند

رزا اعتمادی در توئیتر خود نوشته بود: «بر اساس رأی صادره، فقط مجازات اشد در قبال توماج که همین شش سال و سه ماه حبس با احتساب ایام فعلی بازداشت است، اجرایی خواهد شد. او همچنین از اتهامات توهین به بنیانگذار انقلاب و رهبری و ارتباط با دول متخاصم تبرئه شده است.»

رییس دادگستری استان أصفهان در بخش دیگری از اظهارات خود به مجازات‌های تکمیلی توماج صالحی اشاره کرد و گفت:‌ «مجازات‌های تکمیلی متهم شامل دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت از انجام فعالیت‌های مرتبط با موسیقی و الزام به حضور در کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارت زندگی است که زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود.»

توماج صالحی هشتم آبان پارسال در بحبوحه اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد.

او که اهل شاهین‌شهر اصفهان است، در روزهای پیش از دستگیری مخفیانه زندگی می‌کرد و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر کرد.

در یک هفته گذشته و پس از انتشار محکومیت این خواننده بسیاری از سیاستمداران و نهادهای حقوق‌بشری به این حکم اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری توماج صالحی شدند.

با استفاده از گزارش‌های باشگاه خبرنگاران جوان و رادیوفردا/ پ.م/ ک.ر