رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی بودجه سه‌برابر شده این سازمان را «کم» دانست

بودجه تصویب شده برای سال آینده صداوسیما معادل یک ماه درآمد دولت از کل صادرات و فروش داخلی نفت و محصولات نفتی است

پیمان جبلی، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی، در پاسخ به انتقادها در مورد افزایش سه برابری بودجه سازمان تحت مدیریتش می‌گوید هزینهٔ تکالیف تعیین‌شده برای این سازمان در سال آینده بسیار بیشتر از بودجهٔ‌ آن است.

آقای جبلی، روز دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «دستمزد عوامل تولید با تورم محاسبه می‌شود نه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها.»

او در ادامه گفت: «ما برای سریال‌هایمان بخواهیم دکور بسازیم، قیمت سیمان، آجر و آهن را نمی‌آیند با افزایش ۲۰درصدی برای ما محاسبه کنند، با تورم محاسبه می‌کنند.»

بیشتر در این باره: مجلس ایران بودجه سازمان صداوسیما را «سه برابر» کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز هفتم بهمن در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، اعتبار اختصاص‌یافته به سازمان صداوسیما را ۲۴ هزار میلیارد تومان تصویب کردند که سه برابر بودجه این سازمان در سال جاری است.

بیشتر در این باره: «حیرت رئیس صداوسیما» از سازمان «کاملاً پوکیده» خود

تصویب رشد ۲۰۰ درصدی بودجهٔ صداوسیما برای سال آینده در حالی است که حقوق کارمندان دولت در سال آینده تنها ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت و دولت حتی با افزایش ۲۰ درصدی آن نیز مخالفت کرده و مدعی شده است این موضوع به کسری بیشتر بودجه منجر خواهد شد.

بودجهٔ تصویب شده برای سال آینده صداوسیما معادل یک ماه درآمد دولت از کل صادرات و فروش داخلی نفت و محصولات نفتی است.

تحقیقات رادیوفردا نشان می‌دهد که زیان انباشتۀ واقعی صداوسیما در شش سال اخیر به بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ رقمی قابل توجه که تقریباً دو برابر ارزش ردیف بودجۀ نوسازی و بهسازی مدارس در همین دوره است.

آذرماه سال گدشته در یکی از بولتن‌های محرمانه خبرگزاری فارس که توسط گروه هکری بلک‌ریوارد منتشر شد، آمده بود که پیمان جبلی نسبت به مسائل حوزه مدیریتی صدا و سیما «خیلی متحیر» بوده و در نشستی گفته بود که «به هر قسمتی از سازمان که ورود می‌کنیم کاملاً پوکیده است و نمی‌دانم باید چکار کرد؟»