تندیس قاسم سلیمانی در شهرکرد آتش زده شد؛ امام‌جمعه این اقدام را «جنایت» خواند

عکس یادگاری مسئولان با مجسمه سلیمانی

نماینده علی خامنه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری به آتش کشیده شدن تندیس قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، در شهرکرد را تنها چند ساعت پس از رونمایی آن «جنایت» خواند.

محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، پس از این اتفاق در بیانیه‌ای گفت: «این جنایت در تاریکی شب مثل همان جنایت در فرودگاه بغداد که در خلوت شب و در اوج ناجوانمردی اتفاق افتاد، می‌باشد.»

تندیس قاسم سلیمانی که در طول یک سال و با صرف هزینه ۱۵۰ میلیون تومان ساخته شده بود تنها چند ساعت پس از نصب در میدان قمر بنی‌هاشم شهرکرد به آتش کشیده شد و کاملا سوخت.

سازمان مجاهدین خلق در تماس با رادیو فردا، رسما مسئولیت آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی را بر عهده گرفت.

با این حال، رادیو فردا نمی‌تواند به‌طور مستقل صحت و سقم این موضوع را تایید یا تکذیب کند.

روز نهم شهریور سال جاری نیز تندیس قاسم سلیمانی در یاسوج به آتش کشیده و فیلم آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

آتش‌ زدن تندیس سلیمانی در شهرکرد همزمان با سالروز کشته‌ شدن وی در عراق رخ داد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از چند هفته پیش، به بهانه‌های مختلف، مراسم تبلیغاتی مختلفی با حضور خانواده قاسم سلیمانی برگزار کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی فارسی پر شده است از پیام‌هایی در تمجید از این فرمانده سابق سپاه.

به آتش کشیده شدن این مجسمه در تعارض مستقیم با این تمجید و ستایش‌ها توسط کسانی است که تلاش می‌کنند قاسم سلیمانی را «قهرمان ملی» جلوه دهند.

پیش از این تندیس‌ها و نقاشی‌هایی که از قاسم سلیمانی تهیه شده و در نقاط مختلف کشور نصب شده بود، به علت ارزش نازل هنری آن مورد انتقاد قرار گرفته بود.