تنها ساعاتی پس از رونمایی مارک زاکربرگ از شبکه اجتماعی جدیدش با عنوان ترِدز، پنج میلیون نفر در این شبکه که از آن با عنوان «قاتل توئیتر» هم یاد شده، حساب کاربری درست کردند.
خبرگزاری رویترز از جمله شخصیتهایی که بلافاصله به این شبکه اجتماعی پیوستند، به کیم کارداشیان، سلبریتی آمریکایی، جنیفر لوپز، خواننده و هنرپیشه، شکیرا، خواننده، و الکساندرا اکازیو کورتِز، عضو جوان مجلس نمایندگان آمریکا، اشاره کرده است.
کمپانیهای بزرگی چون بیلبورد و اچبیاُ و نتفلیکس هم بلافاصله به شبکه تردز پیوستند.
مارک زاکربرگ، مالک کمپانی مِتا که فیسبوک و اینستاگرام را نیز شامل میشود، روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه، با انتشار اولین پست در تردز، به معنای رشتهها، از آن رونمایی کرد.
آقای زاکربرگ بعدا اعلام کرد که در هفت ساعت نخست ده میلیون نفر در این اپلیکیشن شبکه اجتماعی ثبتنام کردهاند.
تردز در حال حاضر در صد کشور دنیا قابل دسترسی است، اما به دلیل قوانین نظارتی اروپا، هنوز ساکنان اتحادیه اروپا به آن دسترسی ندارند.
در حال حاضر تردز مستقیما به اینستاگرام متصل است و تنها کسانی که در اینستاگرام حساب کاربری دارند میتوانند در تردز عضو شوند. به نوشته رویترز به نقل از تحلیلگران بازار، این ارتباط مستقیم با اینستاگرام کار پیوستن به تردز را آسان کرده و باعث میشود بخش بزرگی از درآمد توییتر از تبلیغات به این شبکه اجتماعی انتقال یابد.
شوخی زاکربرگ با ایلان ماسک در توییتر:
رونمایی از این شبکه اجتماعی جدید که دستکم یک تحلیلگر بازار از آن به عنوان «قاتل توئیتر» نام برده در زمانی رخ میدهد که توییتر هر روز محبوبیت خود را بیشتر از دست میدهد.
همزمان ایلان ماسک که با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار سال گذشته مالکیت توئیتر را به دست آورد هر روز با مشکلات جدیدی در این شبکه اجتماعی روبهرو میشود که به گفته کارشناسان بخش اعظم آنها نتیجه اقدامات و تصمیمات خود اوست.
تردز از نظر دیداری و کاربردی بسیار شبیه توئیتر است، اما پستهای طولانیتر (تا ۵۰۰ حرف) و ویدئوهایی تا پنج دقیقه میتوان در آن منتشر کرد.
مارک زاکربرگ در پستهایی که پس از رونمایی از تردز در آن منتشر کرد، مستقیماً به توئیتر اشاره کرد و نوشت: «به نظر من باید اَپی برای مکالمههای عمومی وجود داشته باشد با بالای یک میلیارد نفر عضو. توئیتر فرصت این کار را داشت، اما به آن نرسید. امیدم این است که ما خواهیم رسید.»