دادستانی نیویورک سازمان ترامپ و مدیر مالی‌ آن را به تخلفات مالیاتی متهم کرد

آلن ویسلبرگ به همراه دونالد ترامپ

دادستانی منهتن در نیویورک روز پنجشنبه سازمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و مدیر مالی این سازمان را به تخلفات مالی و کلاهبرداری مالیاتی متهم کرد. آلن ویسلبرگ، مدیر مالی سازمان ترامپ در دادگاه این اتهام‌ها را رد کرد.

سایرس رابرت ونس، دادستان دموکرات منهتن نیویورک، سازمان ترامپ و مدیران آن را به ۱۵ تخلف از جمله کلاهبرداری مالیاتی و جعل سوابق تجاری متهم کرده است.

سازمان دونالد ترامپ و مدیر مالی آن متهم شدند که از سال ۲۰۰۵ به طور حساب شده‌ و با تخلفات مالیاتی از پرداخت مناسب مالیات خودداری کرده و مزایا و حقوق ثبت نشده به مدیران این سازمان اعطا کردند.

آلن ویسلبرگ متهم شده است که ۱.۷۶ میلیون دلار از درآمد خود از جمله کرایه یک آپارتمان در منهتن ، پرداخت اجاره بهای دو دستگاه مرسدس بنز و شهریه برای اعضای خانواده را اعلام نکرده است.

کری دان، دادستان در دادخواست این پرونده نوشته است، بالاترین سطوح مدیریتی سازمان به طور حساب شده از این سازمان سود برده‌اند و حقوق و دستمزد خود را افزایش داده‌اند در حالی که مالیات ایالتی و فدرال را نپرداخته‌اند.

دونالد ترامپ در این پرونده متهم نشده است، اما دادستان‌ها گفته‌اند او برخی از چک‌های مزایا را که در این پرونده مطرح هستند را امضا کرده است.

دادستانی نیویورک طی دو سال گذشته تحقیقاتی را در خصوص سازمان دونالد ترامپ آغاز کرده است و این نخستین پرونده در این زمینه است.