دادستان دادگاه ترامپ: «پرداخت حق‌السکوت عین تقلب انتخاباتی است»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در دادگاه

دادستان‌ها در ایالت نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را به فساد در انتخابات ۲۰۱۶ متهم کردند. آنها می‌گویند پرداخت حق‌السکوت عین تقلب انتخاباتی است.

این دادگاه روز دوشنبه، سوم اردیبهشت، در رابطه با پرداخت حق‌السکوت از سوی آقای ترامپ به ستاره فیلم‌های پورن تشکیل شده بود.

لوین براگ، دادستان دموکرات منطقه منهتن نیویورک، دونالد ترامپ را متهم کرده که در مورد پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، ستاره پورن، در دوره کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خود اسناد جعلی ارائه کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که این مبلغ به عنوان «حق‌السکوت» به خانم دانیلز برای رابطه جنسی او با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۰۶ پرداخت شده بود. آقای ترامپ چنین رابطه‌ای را تکذیب کرده و خود را بی‌گناه می‌داند.

دادستان‌ها پرداخت این مبلغ از سوی دونالد ترامپ را تلاشی مجرمانه برای فریب رای‌دهندگان عنوان کرده‌اند.

وکیل آقای ترامپ با رد این اتهام می‌گوید دادستان‌ها نباید این پرونده را مطرح می‌کردند. او دادگاه را به تأثیرگذاری در روند انتخابات متهم کرده است.

بیشتر در این باره: مردی در مقابل دادگاه ترامپ در نیویورک خود را به آتش کشید

متیو کولانجلو، دادستان این پرونده گفت: «متهم، دونالد ترامپ، یک نقشه بزه‌کارانه برای منحرف کردن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ طراحی کرد. سپس او آن توطئه جنایی را با دروغ گفتن مکرر در سوابق تجاری خود در نیویورک پنهان کرد.»

این اولین محاکمه جنایی یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اولین مورد از چهار پرونده اتهامی علیه ترامپ است که به هیئت منصفه ارجاع می‌شود.

دونالد ترامپ هم‌اکنون نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا است.

این محاکمه که ممکن است تا دو ماه طول بکشد، دونالد ترامپ را ملزم می‌کند به جای اینکه در کارزار تبلیغاتی خود باشد، روزهایش را در دادگاه بگذراند.

دونالد ترامپ با ۳۴ مورد اتهام جعل سوابق تجاری روبه‌رو است. اتهام جعل سوابق تجاری تا چهار سال زندان دارد.

مشخص نیست که آیا دادستان دادگاه نیویورگ به دنبال زندانی کردن او خواهد بود یا خیر.