ترکیه مواضع «پ‌کاکا»‌ در سوریه و عراق را هدف قرار داد

پلیس ترکیه در صحنه حمله مرگباری که روز چهارشنبه در آنکارا انجام گرفت

ترکیه در واکنش به حمله مرگبار به یک شرکت صنایع هوافضا در آنکارا، مواضع حزب کارگران کردستان، «پ‌کاکا» را در شمال عراق و سوریه هدف قرار داد.

وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه دوم آبان ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش به مواضع مرتبط با گروه شبه‌نظامی کردستان،پ‌کاکا، در عراق و سوریه حمله کرده‌اند.

ترکیه می‌گوید به احتمال زیاد پ‌کاکا مسئول این حمله است که منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن دست‌کم ۲۲ نفر شده است.

در بیانیه‌ وزارت دفاع ترکیه آمده است که یک عملیات هوایی علیه «مواضع تروریست‌ها» در شمال عراق و سوریه انجام شد و در مجموع ۳۲ هدف متعلق به «تروریست‌ها» با موفقیت منهدم شدند.

پ‌کاکا در فهرست گروه‌های تروریستی ترکیه، آمریکا و اتحادیهٔ اروپا قرار دارد.

ترکیه همچنین مجموعه‌ای از حملات نظامی را علیه شبه‌نظامیان کرد سوری انجام می‌دهد و آن‌ها را شاخه‌ای از پ‌کا کا معرفی می‌کند.

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه، پس از حمله مرگبار در آنکارا اعلام کرد که هر دو مهاجم پس از حمله کشته شدند و دو نفر از مجروحان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

یرلیکایا نیز اعضای حزب کارگران کردستان را مسئول احتمالی این حمله معرفی کرد و گفت:‌ «شیوه اجرای این حمله نشان‌دهنده احتمال بالای دخالت پ‌کاکا در آن است.» هرچند به گفته وی، تحقیقات برای تأیید هویت عاملان و جمع‌آوری شواهد بیشتر ادامه دارد و نتایج این تحقیقات با عموم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تصاویر منتشرشده از دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد دست‌کم سه مهاجم مسلح که یکی از آن‌ها زن بود، قبل از انفجار در ورودی شرکت توساش تیراندازی می‌کنند.

شرکت توساش در زمینه طراحی و تولید پهپادها و هواپیماهای نظامی و غیرنظامی وسایر محصولات دفاعی فعالیت می‌کند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله در آنکارا را بر عهده نگرفته است.