ترکیه از بازداشت ۳۲ مظنون عضو داعش و ناکام گذاشتن حمله به کلیساها و کنیسه‌ها خبر داد

به گزارش رسانه‌های ترکیه، حملات طراحی شده توسط اعضای داعش، سفارت عراق در این کشور را نیز شامل می‌شد

سازمان اطلاعات ملی ترکیه، میت، از ناکام گذاشتن طرح داعش برای حمله به کلیسا‌ها و کنیسه‌های این کشور خبر داد.

به گزارش روز جمعه هشتم دی‌ رسانه‌های ترکیه، در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه سه عضو ارشد داعش و ۲۹ مظنون دیگر بازداشت شدند.

این گزارش می‌افزاید حملات طراحی شده توسط اعضای داعش، سفارت عراق در این کشور را نیز شامل می‌شد.

در میان افراد بازداشت شده نام مجبل الشویهی، ملقب به ابویقین العراقی و محمد خلاف ابراهیم، ملقب به ابولیث، از اعضای ارشد داعش نیز وجود دارد که مسئول سازمان‌دهی حملات به کلیساها و کنیسه‌ها بوده‌اند.

دیگر عضو ارشد داعش، ایهاب الانی، ملقب به عبدالله الجمیلی، که مسئول سازمان‌دهی حملات به سفارت عراق در ترکیه بود نیز بازداشت شده است.

رسانه‌های ترکیه تصاویر این سه فرد را منتشر کرده‌ و گزارش داده‌اند این افراد به همراه ۲۹ مظنون دیگر در عملیات مشترک نیروهای اطلاعاتی و پلیس ترکیه در صبح جمعه بازداشت شدند.

ترکیه در سال ۲۰۱۳ جزو اولین کشورهایی بود که گروه اسلام‌گرای افراطی داعش را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد و تاکنون چندین عملیات علیه این گروه در داخل و خارج از مرزهای خود انجام داده و اردیبهشت امسال ابوحسین قریشی رهبر داعش را در خاک سوریه کشت.

داعش نیز طی یک دهه گذشته دست‌کم ۱۰ حمله در خاک ترکیه انجام داده که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر شده است.

از جمله این حملات، تیراندازی عوامل داعش در یک کلوب‌ شبانه استانبول در اول ژانویه ۲۰۱۷ بود که منجر به کشته شدن ۳۹ تن شد.

وزیر کشور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی این کشور ۳۰۴ نفر مظنون به ارتباط با داعش را در عملیاتی در ۳۲ استان کشور بازداشت کرده‌اند.