هواپیمای ترکیه با خروج از باند دو تکه شد

این هواپیما متعلق به خطوط هوایی پگاسوس ترکیه بوده و در مسیر ازمیر-‌استانبول پرواز می‌کرده است

یک هواپیمای ترکیه با ۱۸۳ سرنشین چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ ماه با خروج از باند در فرودگاه «صبیحه گوکچن» استانبول و پس برخورد با مانع، دو تکه شد.

این هواپیمای مسافربری بعد از برخورد با مانع دچار آتش‌سوزی نیز شده، اما گزارش‌ها حاکی است که سرعت عمل تیم‌های نجات و آتش‌نشانی باعث شده این حادثه تلفات جانی نداشته باشد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است شماری از سرنشینان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه نیز با اشاره به عدم تلفات جانی در این حادثه گزارش داده است که از میان ۱۷۷ مسافر و شش خدمه، تعدادی زخمی شده‌اند.

علی یئرلی‌کایا استاندار استانبول که به فاصله اندکی بعد از حادثه خود را به فرودگاه رسانده بود، شمار زخمی‌ها را ۵۲ نفر عنوان کرده و گفت بلافاصله همه آنها به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.

جاهد تورهان وزیر حمل و نقل ترکیه نیز عدم تلفات جانی این حادثه را تایید کرده است.

این هواپیما متعلق به خطوط هوایی پگاسوس ترکیه بوده و در مسیر ازمیر-‌استانبول پرواز می‌کرده است که ساعت ۱۸:۱۹ به وقت محلی هنگام فرود، از باند خارج شد.

مقامات فرودگاه صبیحه گوکچن از همه پروازها خواسته‌اند که تا اطلاع ثانوی به جای این فرودگاه در فرودگاه استانبول فرود کنند.

هنوز معلوم نیست علت خروج این هواپیما از باند چه بوده، اما بر اساس گزارش‌ها، رادارها هنگام این حادثه رگبارهای تند به همراه رعد و برق را مخابره کرده بودند.

بر اساس آمارهای رسمی، فرودگاه‌های ترکیه در سال گذشته میلادی میزبان ۲۱۰ میلیون مسافر بوده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های سی‌ان‌ان، خبرگزاری آناتولی و سازمان هواپیمایی ترکیه؛ ف.ق/س.ن