«ناپدید شدن» دو عضو یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در سواحل سومالی

تصویر آرشیوی از ماموریت نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل سومالی

آمریکا از ناپدید شدن دو نیروی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده حین انجام مأموریت در سواحل سومالی خبر داد.

سه مقام آمریکایی روز شنبه ۲۳ دی‌ماه به آسوشیتدپرس گفتند که دو ملوان شب پنج‌شنبه طی عملیاتی بازدارنده در حال بالا رفتن از یک شناور بودند که یکی از آنها با برخورد موجی به آب افتاد و ملوان دیگر در تعقیب او به آب پرید.

این گزارش می‌افزاید هنوز عملیات جست‌وجوی این دو ملوان نیروی دریایی آمریکا در خلیج عدن ادامه دارد.

پیشتر فرماندهی مرکزی ایالات متحده ناپدیدشدن دو ملوان خود در نزدیکی آب‌های سومالی را تایید کرده، اما گفته بود تا پایان عملیات جستجو، اطلاعات بیشتری درباره این موضوع منتشر نخواهد کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده به طور منظم مأموریت‌های بازدارنده در این آب‌ها انجام می‌دهد تا کشتی‌های حامل سلاح به حوثی‌های یمن را رهگیری و توقیف کند یا از حملات دزدان دریایی به کشتی‌ها جلوگیری کنند.

منابع رسمی آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته‌اند که مأموریت این ملوانان ارتباطی با فعالیت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ یا موضوع اخیر توقیف نفتکش «سنت نیکلاس» توسط ایران نداشته است.

یکی از مأموریت‌های ناوهای جنگی آمریکا در آب‌های منطقه، محافظت کشتی‌ها از حمله دزدان دریایی در اطراف سومالی است.

هفته گذشته دزدان دریایی در دریای عربی و نزدیک به آب‌های یمن به یک کشتی هندی حمله کرده و وارد عرشه آن شدند.

ارتش هند اعلام کرد به محض دریافت این خبر، یک ناو جنگی هندی مستقر در منطقه به کمک کشتی آمد، اما دزدان دریایی با مشاهده ناو جنگی، کشتی را ترک و فرار کردند.

ارتش هند همچنین فیلمی از صحنه ورود نظامیان این کشور به عرشه کشتی و بازرسی آن منتشر کرد.

اواخر نوامبر پارسال نیز ناوهای آمریکایی یک کشتی حامل مواد شیمیایی در خلیج عدن را که مورد حمله دزدان دریایی سومالی قرار گرفته بود، نجات دادند.