در ادامه فشارها بر سینماگران، مجید برزگر و محسن امیریوسفی تفهیم اتهام شدند

رادیو فردا مطلع شده که در ادامه فشارهای اخیر بر سینماگران ایرانی، مجید برزگر و محسن امیریوسفی پس از احضار به نهادهای امنیتی، تفهیم اتهام شده‌اند‌‌‌‌ و برای این دو فیلمساز قرار وثیقه صادر شده است.

تفهیم اتهام به این دو فیلم‌ساز در ارتباط با امضای بیانیه تفنگت را زمین بگذار انجام می‌شود که گروهی از سینماگران ایرانی در ارتباط با اعتراض‌های مردم آبادان به حادثه فروریختن برج متروپل منتشر کردند.

پس از انتشار این بیانیه، برخی رسانه‌ها و مسئولان حکومت جمهوری اسلامی به شدت از سینماگران امضاکننده آن انتقاد کردند و خواستار پس گرفتن امضاها شدند.

در همین ارتباط محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد از امضاکنندگان این بیانیه بازداشت شدند و چند روز بعد جعفر پناهی هم که برای پیگیری بازداشت آنها به زندان اوین رفته بود، بازداشت شد. از این میان مصطفی آل‌احمد دو هفته پیش با قید وثیقه ازاد شد.

رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد هفته گذشته در اظهاراتی که با حمایت وزیر ارشاد همراه بود، گفت فهرستی از سینماگران ممنوع از فعالیت، منتشر خواهد شد، و وزیر اطلاعات نیز پنج‌شنبه گذشته به افرادی که آنها را «فتنه‌گران و بیانیه‌نویسان داخلی» نامید، هشدار داده داده بود.