کاخ سفید طرح ربودن مسیح علی‌نژاد را محکوم کرد؛ «مذاکرات با ایران ادامه می‌یابد»

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید با محکوم کردن طرح ربودن مسیح علی‎‌نژاد از فعالان مدنی ایرانی در آمریکا توسط جمهوری اسلامی، اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داشت.

جن ساکی روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه اعلام کرد کاخ سفید توطئه ایران (برای ربودن خانم علی‌نژاد) را محکوم می‌کند، اما مذاکرات هسته‌ای ادامه خواهد داشت.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم چهار نفره وابسته به دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است که مسیح علی‌نژاد را از نیویورک برباید ولی این برنامه‌ریزی خنثی شده است.

بر اساس این بیانیه، علیرضا شوارقی فراهانی، ۵۰ ساله، محمود خاضعین، ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ سال همگی شهروند ایران متهم شده‌اند که قصد داشتند با ربودن مسیح علی‌نژاد، او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، آن را «سناریوی هالیوودی» نامیده و گفته است این موضوع «واقعا ارزش پاسخگویی ندارد».

تکذیب جمهوری اسلامی در حالی است که حکومت ایران طی سال‌های گذشته چند فعال سیاسی خارج از کشور را ربوده است که نمونه آن ربایش روح‌الله زم مدیر کانال تلگرامی «آمد نیوز» و فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی است که مهر ۹۷ در عراق ربوده و به ایران برده شد که پس از مدتی اعدام شد.

با استفاده از گزارش‌های رویترز و رادیو فردا/د.خ/ک.ر