بریتانیا و اردن چهار تُن دارو، سوخت و مواد غذایی را در شمال غزه تخلیه کردند

تصویری هوایی که بیمارستان تل الهوا را پس از حملات اسرائیل به شهر غزه در ۱۲ نوامبر سال گذشته (اواسط پاییز) نشان می‌دهد.

بریتانیا و اردن یک محموله هوایی شامل چهار تُن کمک‌های بشردوستانه را که دارو، سوخت و مواد غذایی را در برمی‌گیرد، بر فراز بیمارستانی در تل الهوا در جنوب شهر غزه تخلیه کردند.

وزارت خارجه بریتانا با اعلام این خبر افزود که این محموله از کمک‌های بشردوستانه که توسط بریتانیا تأمین شده، به وسیله نیروی هوایی اردن در شمال باریکه غزه تخلیه شده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا، در بیانیه‌اش تأکید کرده که هزاران بیمار از این محموله متنفع خواهند شد و سوخت ارسالی این مرکز درمانی حیاتی در شمال غزه را قادر خواهد کرد به فعالیت نجات‌بخش خود ادامه دهد.

او اضافه کرده که با این همه وضعیت غزه ناامیدکننده است و هرچه سریع‌تر به کمک‌های قابل‌توجهی نیازمند است.

آقای کامرون تأکید کرده که کشورش خواستار یک «توقف فوری بشردوستانه» است تا کمک‌های اضافی در اسرع وقت به غزه برسد و گروگان‌ها به خانه بازگردند.

مذاکرات برای توقف بشردوستانه در جنگ غزه که هفته‌ها ادامه داشته، ناکام مانده است، زیرا درخواست گروه افراطی حماس برای توقف جنگ و عقب‌نشینی اسرائیل از غزه در ازای آزادی بیشتر گروگان‌ها، از سوی اسرائیل پذیرفته نشد.

حماس که در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپاست، پیشتر در جریان توقف یک هفته‌ای درگیری‌ها در اواخر نوامبر، ۱۱۰ گروگان اسرائیلی را در ازای ۲۴۰ اسیر فلسطینی در اسرائیل آزاد کرد.

در عین حال رویترز می‌نویسد که وضعیت انسانی در غزه روز به روز بدتر می‌شود. این خبرگزاری به نقل از برنامه جهانی غذا نوشت که تحویل کمک‌های غذایی به شمال غزه را پس از غارت، تیراندازی و حمله جمعیت گرسنه به کامیون‌هایش، متوقف کرده است.