دیوید لامی: بریتانیا خواستار موضعی متعادل در رابطه با جنگ غزه است

دیوید لامی، وزیر خارجه بریتانیا

دیوید لامی، وزیر خارجه جدید بریتانیا، گفت که بریتانیا در رابطه با جنگ غزه خواستار موضعی متعادل است و از اهرم‌های دیپلماتیک استفاده می‌کند تا نسبت به دستیابی به توافقی برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی که گروه افراطی حماس در اختیار دارد، اطمینان حاصل کند.

آقای لامی این سخنان را در سفر خود به آلمان بیان کرد که اولین سفر بین‌المللی او متعاقب پیروزی حزب کارگر در بریتانیا و روی کار آمدن کی‌یر استارمر نخست وزیر جدید این کشور است که به ۱۴ سال حکومت محافظه‌کاران پایان داد.

او که در برلین به‌سرمی‌برد در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت: «وقت آن شده که بریتانیا بار دیگر با جهان خارج ارتباط برقرار کند.»

وی عنوان کرد: «من می‌خواهم بار دیگر موضع متعادلی در رابطه با اسرائیل و غره اتخاذ کنیم. ما به صراحت گفته‌ایم که خواستار آتش‌بس هستیم... ما می‌خواهیم که گروگان‌ها آزاد شوند.»

دیوید لامی افزود: «این جنگ باید تمام شود. کمک‌های انسان‌دوستانه باید وارد غزه شود و من از تمام اهرم‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم تا اطمینان یابم که می‌توانیم به آتش‌بس دست یابیم.»

تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها روز جمعه پس از آن که حماس پیشنهاد تازه‌ای در مورد شرایط توافق ارائه کرد، افزایش یافت و اسرائیل نیز گفت که مذاکرات در این‌باره تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن