مخالفت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان

مایک جانسون

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه بار دیگر خاطرنشان کرد که او هیچ قصد ندارد به مجلس نمایندگان اجازه بدهد که به بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک‌های امنیتی بین‌المللی برای اوکراین، اسرائیل و تایوان رای بدهد.

آقای جانسون در نشست خبری هفتگی خود گفت: «قرار نیست که سنا ما را مجبور به انجام کاری بکند.»

او سپس تصریح کرد که هر لایحه‌ای در رابطه با کمک‌های بین‌المللی نظامی و انسان‌دوستانه باید شامل اقداماتی برای حل و فصل مسائل امنیتی در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

مجلس سنا پس از مخالفت جمهوری‌خواهان با نسخه دیگری از لایحه که شامل بزرگ‌ترین تغییرات چند دهه اخیر در سیاست‌های مهاجرتی آمریکا می‌شد، روز سه‌شنبه این لایحه امنیتی را بدون مفاد مربوط به مسائل مرزی تصویب کرد.

این لایحه در مجلس سنا که دموکرات‌ها اکثریت شکننده‌ای دارند ۷۰ رای مثبت آورد که ۲۲ رای آن برای جمهوری‌خواهان بود. اما این لایحه برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان نیز به تصویب برسد و این‌بار جمهوری‌خواهان در این مجلس از اکثریت برخوردارند.

جانسون با اشاره به مسائل مرزی ایالات متحده گفت: «ما بار دیگر تقاضا می‌کنیم که قبل از آن که به مسائل سراسر جهان بپردازیم، اول به مسائل خودمان رسیدگی کنیم.»

به گفته او، جمهوری‌خواهان به این خاطر حاضر به مصالحه بر سر لایحه اولی که شامل مسائل مرزی بود، نشدند چون ناکافی بود.

وی اظهار داشت: «دلیلی که آن یکی لایحه مرده به دنیا آمد این بود که نیازهای آن مقطع را برطرف نمی‌کرد و نمی‌توانست مشکلات را برطرف کند.»

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر