آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی و موشک‌های بیشتری در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می‌گوید با توجه به حملات «بیرحمانه و بی‌امان» روسیه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های حساس اوکراین، تقویب توانایی دفاعی کی‌یف موضوعی حیاتی است.

سابرینا سینگ روز پنجشنبه ۱۹ آبان در ادامه به خبرنگاران گفت، آمریکا در چارچوب بسته امنیتی ۴۰۰ میلیون دلاری جدید، سامانه‌های دفاع هوایی و موشک‌های زمین به هوا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

رویترز می‌نویسد بسته کمکی جدید شامل چهار سامانه ضد موشکی «اونجر» با قابلیت شلیک موشک‌های «استینگر» است که برای اولین بار در اختیار اوکراین قرار داده می‌شود.

همچنین این بسته شامل تامین موشک برای سامانه‌های دفاع هوایی «هاوک» است که اسپانیا به همراه گلوله‌های توپخانه و خمپاره، مهمات راکت‌اندازهای دقیق هیمارس و بیش از ۲۰ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک، قول تامین آن را داده است.

رویترز می‌نویسد با بسته جدید، مجموع کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین از زمان تجاوز روسیه به این کشور به ۶.۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

همزمان، مارک میِلی، از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا اعلام کرده است که برآوردها از مرگ یا زخمی شدن ۱۰۰ هزار نظامی روسیه و به همین میزان نظامی اوکراینی از زمان آغاز جنگ خبر می‌دهد.

او همچنین به وجود شانس مذاکرات میان کی‌یف و مسکو اشاره کرده و گفته است احتمالا هیج کدام از طرفین جنگ به پیروزی دست نیابند.

روسیه روز پنجشنبه از عقب نشینی نیروهای نظامی خود از منطقه خرسون اوکراین خبر داد.

با استفاده از گزارش رویترز. د.خ