همسر محمدتقی اکبرنژاد می‌گوید شرایط او در بازداشت همچنان در هاله‌ای از ابهام است

خانم اکبرنژاد در این پیام ویدیویی از آقای خامنه‌ای خواست «با نهادهایی که برخلاف منویات صریح و روشن» او عمل می‌کنند، برخورد کند

همسر محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیهٔ قم که به‌دست نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است، خطاب به علی خامنه‌ای می‌گوید با گذشت بیش از یک هفته از بازداشت همسرش، «همه‌چیز در هاله‌ای از سکوت و ابهام است».

خانم اکبرنژاد روز چهارشنبه، نهم اسفندماه، در ویدئویی ضمن یادآوری سخنان رهبر جمهوری اسلامی دربارۀ مصونیت منتقدان، گفت آیا شایسته است که انتقادات چنین جرم سنگینی داشته باشد؟

او در این پیام ویدیویی از آقای خامنه‌ای خواست «با نهادهایی که برخلاف منویات صریح و روشن» او عمل می‌کنند و «فضای خفقان ایجاد کرده‌اند که هیچ‌کسی حق اظهارنظری را ندارد»، برخورد کند.

همسر این استاد حوزهٔ علمیه در ادامه گفت که با وجود ارسال نامه‌اش به بیت رهبری و بردن یک نسخه از آن به دفتر قم، یکی از مسئولان این دفتر به او گفته است علی خامنه‌ای «وقت خواندن نامه شما را ندارد».

محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیه قم و منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،‌ ۲۸ بهمن‌ماه، به دست ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شد.

این استاد حوزهٔ علمیه که سابقهٔ برخورد قضائی با او ثبت شده است، در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام سیاست‌های جمهوری اسلامی و رهبر جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داده بود.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی پیش از این نیز سابقه برخورد با روحانیون شیعه را که منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای بودند، داشته‌اند.

در همین زمینه دادگاه ویژه روحانیت شیراز آذرماه امسال در حکمی شهاب‌الدین حائری شیرازی، روحانی منتقد و فرزند امام جمعه پیشین این شهر، را به سه سال حبس محکوم کرد.