بایدن از توافق با جمهوری‌خواهان بر سر بودجه امور زیربنایی خبر داد

جو بایدن همراه با گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات پس از نشست روز پنجشنبه در کاخ سفید

رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز پنج‌شنبه سوم تیرماه از توافق با جمهوری‌خواهان بر سر طرح اختصاص ۹۵۳ میلیارد دلار به امور زیربنایی این کشور خبر داد.

جو بایدن که تصویب این طرح را از اولویت‌های دولت خود دانسته است همراه با گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و دمکرات در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت که «ما به توافق دست یافته‌ایم».

جزئیات این طرح هنوز خیلی روشن نیست اما از معدود طرح‌هایی است که هر دو حزب از آن حمایت می‌کنند و احتمال دارد راه را باز کند تا آقای بایدن در آینده طرح چهار تریلیون دلاری خود را نیز ارائه دهد.

دو رئیس‌جمهوری پیش از جو بایدن، یعنی دونالد ترامپ و باراک اوباما، برای دریافت بودجه لازم از کنگره جهت امور زیربنایی کشور موفقیت چندانی نداشتند.

بیشتر در این باره: «کمبود ۲.۵۹ تریلیون دلاری» در بودجه عمرانی آمریکا طی ۱۰ سال آینده

آقای بایدن همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: «گروهی از سناتورها، پنج دمکرات و پنج جمهوری‌خواه، در کنار هم توافق‌نامه‌ای را در رابطه با امور زیربنایی شکل دادند که میلیون‌ها شغل ایجاد خواهد کرد».

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا طی ۱۰ سال آینده، برای انجام تعمیرات لازم بر روی سازه‌های زیربنایی خود، نظیر بزرگراه‌ها و پل‌ها، با کسری بودجه ۲.۵۹ تریلیون دلاری روبه‌رو خواهد بود.

انجمن مهندسان عمرانی آمریکا پیش از این هشدار داده بود که بدون افزایش چشمگیر بودجه ضروری برای امور زیربنایی، اقتصاد آمریکا تا سال ۲۰۳۹ حدود ۱۰ تریلیون دلار از دست خواهد داد و سه میلیون فرصت شغلی نیز از بین خواهد رفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس/س.ن/ک.ر