محمد یزدی: نباید گذاشت به بهانه کنسرت «رقاصی را رواج دهند»

محمد یزدی از سال ۷۸ در تمامی دوره‌های شورای نگهبان حضور داشته است

محمد یزدی، از فقیهان شورای نگهبان، گفته است: «ما مخالف شادی مردم نیستیم، اما نباید به نام شادی حقوق الهی پایمال شود».

به نوشته وبسایت «خبرگزاری حوزه»، محمد یزدی روز پنج‌شنبه در دیدار با دادستان‌های ایران گفت: «وظیفه اصلی دادستان‌ها مراقبت از حقوق عمومی مردم است اما قبل از حقوق مردمی، حقوق الهی را باید رعایت کنیم».

این عضو ۸۸ ساله شورای نگهبان با تأکید بر اینکه نباید در شهرها به بهانه کنسرت «گناه و فسق و فجور را ترویج دهیم»، از دادستان‌های ایران خواسته است با هر مدیر وزارت ارشاد که در شهری کنسرت برگزار می‌کند «و در آن، به نام هنر، رقاصی را رواج می‌دهد» برخورد شود؛ زیرا به گفته او، «حق ندارند در کنسرت‌ها رقاصی و بی‌حجابی کنند».

نهادهای مدافع حقوق بشر همواره از اینکه آزادی‌های مدنی در ایران با محدودیت‌های گسترده‌ای روبه‌روست انتقاد کرده‌اند؛ با این حال در سال‌های اخیر شماری از روحانیان، از جمله برخی امامان جمعه، از برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرشان جلوگیری می‌کنند.

مرداد ۹۵ علی جنتی، وزیر وقت ارشاد، اعلام کرد به خاطر «احترام به نظر احمد علم‌الهدی» دیگر کنسرتی در مشهد برگزار نخواهد شد؛ با این حال علی مطهری، نایب رئیس وقت مجلس، با انتقاد از این «عقب‌نشینی» در برابر امام جمعه مشهد، گفته بود: خراسان دارای خودمختاری نیست که در آن جا نشود کنسرت برگزار کرد.