«کشته شدن ۳۲۰ نفر» در درگیر‌ی بین نیروهای دولتی یمن و شبه نظامیان حوثی

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کشته برجای گذاشته است (عکس از آرشیو)

مقامات بیمارستانی و امنیتی روز سه‌شنبه گفتند که در جریان درگیری بین نیروهای دولت یمن و شبه نظامیان حوثی در استان البیضا از اوایل هفته جاری تاکنون ۳۲۰ پیکارجو از دو طرف کشته شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نیروهای دولتی یمن با حمایت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از اوایل ماه جاری میلادی عملیات تهاجمی نظامی برای بازپس گیری استان البیضا از شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران آغاز کرده‌اند.

شبه نظامیان حوثی‌ یمن از سال ۹۴ بر بخش‌های زیادی از این کشور به‌ویژه صنعا، پایتخت، تسلط پیدا کرده‌اند. دولت قانونی یمن که در عدن، جنوب کشور، مستقر است از مارس ۲۰۱۵ با همکاری یک ائتلاف نظامی به رهبر عربستان وارد جنگ با حوثی‌ها شده است.

یک مقام دولتی یمن که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفته است، اجساد بسیاری از کشته شدگان حملات هوایی در مناطق کوهستانی استان البیضا داخل و اطراف خودروهای زرهی باقی مانده و قرار است صلیب سرخ بین المللی کار خاکسپاری آنها را انجام دهد.

این مقام دولتی یمن اضافه کرده است، دولت یمن در حال اعزام نیروهای بیشتر به استان البیضا است چرا که شبه نظامیان حوثی توانسته‌اند برخی از مناطقی را که از دست داده بودند را دوباره باز پس بگیرند.

یک مقام محلی گفته است، شبه نظامیان حوثی بیشترین تلفات را داشته‌اند.

درگیری‌ها در البیضا در حالی تشدید شده است که شبه نظامیان حوثی می‌کوشند تا خطوط دفاعی نیروهای دولتی در استان نفت خیز مآرب را تسخیر کنند. عملیات شبه نظامیان حوثی در استان مآرب از ماه فوریه آغاز شده است.

جنگ یمن که از آن به عنوان جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی یاد می‌شود، در طول شش سال گذشته به یکی از پیچیده‌ترین بحران‌ها در منطقه و در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کشته برجای گذاشته است، از جمله ۱۳ هزار غیرنظامی که به‌دلیل حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند. ده‌ها هزار کودک نیز به دلیل قحطی جان باخته‌اند.

یمن با بزرگترین بحران بشری در زمینه قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کند.