حمله موشکی حوثی‌ها به ناوشکن یواس‌اس لابون

ناوشکن یواس‌اس لابون

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که شورشیان حوثی یمن یک فروند موشک دوربرد بالستیک به طرف ناوشکن آمریکایی یواس‌اس لابون شلیک کردند، اما این موشک به کشتی اصابت نکرد و در نتیجه خسارتی بر جای نگذاشته است.

اطلاعیه این نهاد نظامی می‌گوید که موشک مورداشاره بامداد سه‌شنبه از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به طرف ناوشکن یواس‌اس لابون در دریای سرخ شلیک شد.

این اطلاعیه می‌افزاید که نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده و یکی از کشتی‌های ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ همچنین دو فروند پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به پرواز درآمده بودند، شناسایی و با موفقیت منهدم کردند.

به گفته سنتکام، نیروهای آمریکایی این پهپادها را تهدیدی فوری علیه کشتی‌رانی بین‌المللی و ناوهای ایالات متحده در منطقه دانسته‌اند.

شورشیان حوثی یک روز قبل از این نیز یک فروند کشتی تجاری متعلق به سنگاپور را که با پرچم لیبریا تردد می‌کرد هدف حمله موشکی قرار دادند اما به گفته سنتکام، این موشک‌ها به کشتی برخورد نکرد.

حوثی‌ها با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، کشتی‌های خارجی متعددی را که از آبراه دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کردند هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده‌اند.

ایالات متحده با تشکیل ائتلافی بین‌المللی در دریای سرخ تلاش کرده تا آزادی کشتی‌رانی را در منطقه تضمین کند و در این راستا بارها مواضع حوثی‌ها را هدف قرار داده، اما این حملات مانع اقدامات تهاجمی این گروه نشده است.

با استفاده از اطلاعیه سنتکام و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر