حوثی‌های یمن تهدید کردند که کشتی‌های آمریکایی را هدف خواهند گرفت

حملات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از دریای سرخ می‌گذرند دریانوردی بین‌المللی در منطقه را مختل کرده است

یکی از مقامات جنبش حوثی‌ها در یمن روز دوشنبه گفت که این گروه متحد ایران گستره حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را بیشتر می‌کند تا از این پس شامل کشتی‌های آمریکایی نیز بشود.

نصرالدین عامر، سخنگوی حوثی‌ها در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی الجزیره با اشاره به حملات هفته گذشته ایالات متحده و بریتانیا به مواضع این گروه در یمن گفت که کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی به «هدف‌های مشروع» تبدیل شده‌اند.

حملات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از دریای سرخ می‌گذرند دریانوردی بین‌المللی در منطقه را مختل کرده به‌طوری که شرکت‌های بزرگ کشتی‌رانی به ناگزیر از مسیر میان‌بر کانال سوئز صرف‌نظر کرده و راهی به مراتب طولانی‌تر را انتخاب کرده‌اند که قاره آفریقا را دور می‌زند.

ادامه این حملات در روزهای اخیر منجر به واکنش نظامی ایالات متحده و بریتانیا شد که مواضع حوثی‌ها را مورد هدف قرار دادند.

حوثی‌ها پیش از این گفته بودند که این حملات را در واکنش به جنگ غزه انجام می‌دهند و کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهند که به نحوی با اسرائیل مرتبط باشد، اگرچه شماری از کشتی‌های مورد حمله واقع شده هر گونه ارتباط با اسرائیل را رد کرده‌اند.

نصرالدین عامر در ادامه سخنان خود عنوان کرد: «کشتی‌ها لازم نیست حتما عازم اسرائیل باشند که ما آنها را هدف بگیریم. همین کفایت می‌کند که آمریکایی باشند.»

گزارش‌ها حاکی است که حوثی‌ها روز دوشنبه یک فروند کشتی به نام «جبل‌الطارق ایگل» را که با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کند و مالکیت آمریکایی دارد، هدف قرار دادند.

شرکت بریتانیایی امبری اعلام کرده که به‌رغم برخورد موشک، کشتی یاد شده خسارت چندانی ندیده و هیچ‌یک از کارکنانش نیز مجروح نشده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و رادیو فردا؛ س.ن