لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۹

«تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه اصفهان ادامه دارد»


صدور احکام انضباطی علیه دانشجویان باعث بروز تنش در دانشگاه ها شده است.
صدور احکام انضباطی علیه دانشجویان باعث بروز تنش در دانشگاه ها شده است.

تجمع دانشجويان دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه وارد چهارمين روز خود شد. جمعی از دانشجويان اين دانشگاه در اعتراض به احکام انضباطی صادره در اين دانشگاه تجمع و اعتصاب غذا کرده اند.


اين دانشجويان در اطلاعيه ای اعلام کرده اند که «فراخواندن دانشجويان معترض به خاطر راهپيمايی و شرکت در تجمع های مسالمت آميز با خواست های روشن و شفاف به کميته انضباطی»، به گفته اين دانشجويان «نشان از دانشجو ستيزی و برخوردهای فراقانونی» دارد.


دانشجويان معترض دانشگاه اصفهان اعلام کرده اند: تا «رسيدن به خواسته هاي» خود، «اعتصاب غذا را ادامه» خواهند داد.


عليرضا داودی، دانشجوی دانشگاه اصفهان و نماينده دانشجويان اعتصاب کننده در اين دانشگاه در گفت و گو با راديو فردا درباره چهارمين روز اعتصاب غذا در دانشگاه اصفهان می گويد:« به غير از نماينده نهاد رهبری در دانشگاه که روز چهارشنبه در تجمع ما شرکت کرد و ما را به شکستن اعتصاب غذا دعوت کرد، هيچ مسوولی از دانشگاه اصفهان ترتيب اثر نداده اند و به ميان اعتصاب غذا کنندگان نيامده اند.»


اين دانشجوی دانشگاه اصفهان در ادامه می گويد:« اکنون هفت تن از دانشجويان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند و بيشتر آنها به دليل تهديد های مسوولان دانشگاه و فشار خانواده هايشان اعتصاب خود را شکسته اند».


او در ادامه در باره وضعيت جسمی اعتصاب کنندگان می گويد:«يکی از دانشجويان روز چهارشنبه به دليل اعتصاب غذا دچار تشنج شد و به بيمارستان الزهرای اصفهان منتقل شد. اما هم اکنون وضعيت جسمی وی بهتر است».


  • «دانشجويان در اعتراض به احکام کميته انضباطی که درباره تجمعات اخير دانشگاه اصفهان برگزار شده و اعتراض به تماس های تلفنی غير قانونی مسوولين دانشگاه با خانواده های دانشجويان تجمع و اعتصاب غذا کرده اند.»
علیرضا داودی

به گفته عليرضا داودی در بيمارستان برخورد بدی با اين دانشجو شده است و پزشک معالج وی، او را به دليل اعتصاب غذا بازخواست کرده است.


اعتصاب غذای دانشجويان دانشگاه اصفهان «اعتصاب تر» است و دانشجويان تنها آب می خورند.


نماينده دانشجويان اعتصاب غذا کننده در دانشگاه اصفهان در ادامه درباره دليل تجمع و اعتصاب غذای دانشجويان اين دانشگاه می گويد:«دانشجويان در اعتراض به احکام کميته انضباطی که درباره تجمعات اخير دانشگاه اصفهان برگزار شده و اعتراض به تماس های تلفنی غير قانونی مسوولين دانشگاه با خانواده های دانشجويان تجمع و اعتصاب غذا کرده اند.»


اين دانشجوی دانشگاه اصفهان در ادامه می افزايد:«دانشجويان اصولا و غالبا بالای ۱۸ سال سن دارند و افراد عاقل و بالغ محسوب می شوند و نياز به قيم ندارند. تماس های مسوولان دانشجويان با خانواده های آنها و تهديد و ارعاب آنها فراقانونی است.»


او در ادامه می گويد:«مسوولان دانشگاه اصفهان به خانواده های دانشجويان تلفن می کنند و می گويند اگر فرزندان آنها شرکت در تجمعات را پايان ندهند، آنها را بازداشت می کنند. حتی به برخی از خانواده ها گفته اند برای فرزندانشان قرار بازداشت صادر شده است. تعدادی از اعتصاب غذا کنندگان هم به دليل فشارهای خانوادهايشان اعتصاب خود را شکسته اند.»


عليرضا داودی می گويد دانشجويان دانشگاه اصفهان تا زمانی که به خواسته هايشان رسيدگی نشود، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهند داد.


نماينده دانشجويان اعتصاب کننده دانشگاه اصفهان می گويد:«هيچ کدام از مسوولان دانشگاه به اعتصاب غذای دانشجويان واکنشی نشان نداده اند و رييس دانشگاه همزمان با آغاز اعتصاب غذا مسافرت کرد. جان دانشجويان برای مسوولان دانشگاه اصفهان اصلا ارزشی ندارد.»


دانشجويان معترض و اعتصاب کننده دانشگاه اصفهان خواستار «عذرخواهی رسمی و کتبی کميته انضباطی به خاطر احضار دانشجويان به دليل شرکت در تجمعات اخير در دانشگاه اصفهان» هستند.


آنها همچنين خواستار آن هستند که انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان بدون قيد و شرط و تنها با شرط دانشجو بوددن انجام شود.


اين دانشجويان خواستار برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجويان بدون دخالت مسوولين دانشگاه و بدون هيچ قيد و شرطی هستند.


دانشجویان معترض دانشگاه اصفهان اعلام کرده اند: خواستار تشکيل صنف نشريات دانشجويی، لغو هر گونه حکم انضباطی به دليل شرکت و يا ارتباط با تجمع های اخير دانشجويی و عذر خواهی رسمی و کتبی مسوولين دانشگاه اصفهان به خاطر تماس های تلفنی غير قانونی با خانواده های دانشجويان به خاطر شرکت در تجمع» هستند.


XS
SM
MD
LG