لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

کناره گیری ادواردز و جوليانی از رقابت های انتخاباتی آمريکا


جان ادواردز، نامزد رياست جمهوری آمريکا از حزب دموکرات، روز چهارشنبه اعلام کرد که تصميم گرفته است که از رقابت ها اين حزب کناره گیری کند
جان ادواردز، نامزد رياست جمهوری آمريکا از حزب دموکرات، روز چهارشنبه اعلام کرد که تصميم گرفته است که از رقابت ها اين حزب کناره گیری کند

جان ادواردز، از حزب دمکرات، و رودی جولیانی از حزب جمهوری خواه انصراف خود را از ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند


جان ادواردز، نامزد رياست جمهوری آمريکا از حزب دموکرات، روز چهارشنبه اعلام کرد که تصميم گرفته است که از رقابت ها اين حزب کناره گیری کند.


جان ادواردز، سناتور پيشين ايالت کارولينای شمالی، در رقابت های مقدماتی برای تعيين نامزد نهايی حزب دموکرات، که تاکنون در چهار ايالت انجام شده، شکست خورده بود و بخت چندانی برای پيروزی در اين رقابت ها نداشت.


جان ادواردز دررقابت انجمن های انتخاباتی آيوا دوم شد، در رقابت مقدماتی نيوهمشاير، نوادا و کارولينای جنوبی نيز در جای سوم قرار گرفت.


آقای ادواردز در نيو اورلئان گفت:«زمان برای کناره گيری من فرارسيده و تاريخ می تواند مسير خود را مشخص کند ».


آقای ادواردز در رقابت های انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۰۴ نيز شرکت داشت ولی سناتور جان کری، رقيب اصلی او در آن رقابت ها، به عنوان نامزد اصلی حزب دمکرات معرفی شد. آقای ادواردز در آن رقابت از موقعيت بهتری نسبت به اين دوره برخوردار بود.


آقای ادواردز به هنگام انصراف از تاييد سناتور باراک اوباما و سناتور هيلاری کلينتون، دو نامزد اصلی حزب دمکرات، خودداری کرد و سخنی در اين زمينه به ميان نياورد.


رودی جولیانی از نامزدی جان مک کین حمایت کرد.

با کناره گیری جان ادواردز، رقابت بین باراک اوباما و هیلاری کلنیتون تشدید خواهد شد. آقای اوباما و خانم کلینتون تا کنون رقابتی شانه به شانه داشته اند.


حمایت جولیانی از مک کین


در همین حال، رودی جوليانی، شهردار سابق نيويورک، نیز پس از شکست در رقابت حزب جمهوری خواه در ايالت فلوريدا، روز چهارشنبه از رقابت های اين حزب به نفع سناتور جان مک کين کناره گيری کرد.


آقای جوليانی که برای بهبود موقعیت خود در رقابت های نامزدهای حزب جمهوريخواه، تمام تلاش خود را به ايالت فلوريدا معطوف کرده بود به نتيجه ای بهتر از سوم دست نيافت و ترجيح داد از گردونه اين رقابت ها خارج شود.


آقای جوليانی روز چهارشنبه پيش از آغاز مناظره نامزدهای حزب جمهوری خواه در کتابخانه رونالد ريگان در «سيمی ولی» گفت:«من به طور رسمی خروج خود را از رقابت های نامزدهای رياست جمهوری اعلام می کنم».


شهردار سابق نيويورک افزود:«جان مک کين شايسته ترين نامزد برای فرماندهی کل قوا ايالات متحده است».


آقای مک کين که در کنار رودی جوليانی ايستاده بود، نيز گفت که همه آمريکايی ها نقش رهبری شهردار نيويورک را در جريان حمله يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به ياد خواهند داشت.


جان مک کين با دو پيروزی پياپی در رقابت های انتخاباتی در ايالت های کارولينای جنوبی و فلوريدا از رقبای خود فاصله گرفته و در آستانه برگزاری رقابت های انتخاباتی در «سه شنبه بزرگ» يا «سوپر تيوز دی» پيشتاز نامزدهای حزب جمهوری خواه است.


رقابت های انتخابات مقدماتی پنجم فوريه يا «سوپر تيوز دی»، که در بيش از ۲۲ ايالت آمريکا برگزار می شود برای نامزدهای رياست جمهوری هر دو حزب جمهوری خواه و دمکرات اهميت تعيين کننده دارد


XS
SM
MD
LG