لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

حمایت صدها بلاگر از دانشجویان بازداشت شده


صدها بلاگر ایرانی روز یکشنبه ۱۴ مرداد ( پنجم اوت) را روز هم بستگی با دانشجویان زندانی اعلام کرده و تصمیم گرفته اند نام بلاگ خود را به« ۱۴ مرداد» تغییر دهند.
صدها بلاگر ایرانی روز یکشنبه ۱۴ مرداد ( پنجم اوت) را روز هم بستگی با دانشجویان زندانی اعلام کرده و تصمیم گرفته اند نام بلاگ خود را به« ۱۴ مرداد» تغییر دهند.

صدها بلاگر ایرانی روز یکشنبه ۱۴مرداد را روز هم بستگی با دانشجویان زندانی اعلام کرده و تصمیم گرفته اند نام وبلاگ خود را به «۱۴ مرداد» تغییر دهند.


در وبلاگ «۱۴ مرداد» که به همین منظور ایجاد شده آمده است: « ۱۴ مرداد سال ۸۶ و ۱۰۱ سالگی مشروطه در حالی می رسد که محمد هاشمی، علی نیکونسبتی، علی وفقی، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی، حنیف یزدانی، عبدالله مؤمنی، بهرام فیاضی، حبیب حاجیحیدری، مرتضی اصلاحچی، مجتبی بیات، آرش خاندل، اشکان غیاسوند، احمد قصابان، مجید توکلی، احسان منصوری و امیر یعقوبعلی در بند هستند.


به احترام این فرزندان آزادی خواه و عدالت طلب ایران که تعدادی از آن ها وبلاگ نویس نیز هستند، ما جمعی از وبلاگ نویس ها تصمیم گرفته ایم که نام وبلاگ های خود را در این روز به ۱۴مرداد، روز همبستگی وبلاگ نویس های ايرانی با دانشجویان دربند تغییر دهیم. »


۴۳۰ بلاگر حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کردند. بیشتر این بلاگرها، یا نام بلاگ خود را به « ۱۴ مرداد» تغییر داده اند و یا این که در این مورد مطلبی نوشته اند. بلاگرهای غیر ایرانی نیز تشویق به شرکت در این کمپین شده اند.


۴۳۰ بلاگر حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کردند. اکثر این بلاگرها یا نام بلاگ خود را به « ۱۴ مرداد» تغییر داده اند و یا این که در این مورد مطلبی نوشته اند

در وبلاگ « ۱۴ مرداد» از همه شرکت کنندگان خواسته شده که روز ۱۴ مرداد به جز تغییر دادن عنوان وبلاگ خود به « ۱۴ مرداد» روز همبستگی وبلاگ نویسان با دانشجویان دربند، متن کوتاهی نیز که حداکثر ۱۰۱ کلمه داشته باشد در مورد همبستگی وبلاگ نویسان با دانشجویان بنویسند.


برخی از بلاگ ها نیز عکس هایی از اکبر محمدی از فعالان دانشگاهی که سال گذشته در زندان به طرز مشکوکی در گذشت منتشر کردند.


اکبر گنجی خبرنگار و فعال سیاسی نیز اخیرا در نامه ای از مردم خواست تا دانشجویان را تنها نگذارند.


وضعیت نگران کننده دانشجویان


در حاليکه نزديک به ۹۰ روز از بازداشت مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان، سه تن از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير می گذرد، فعالان دانشجويی خبر از وخيم تر شدن وضعيت جسمی مجيد توکلی پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا می دهند.


اين در حالی است که شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل، در ديدار با اعضای دفتر تحکيم وحدت و ۵ دانشجوی تازه آزاد شده دانشگاه امير کبير، به دانشجويان توصيه کرد درباره شکنجه ها و آزارهايی که در زندان ديده اند، مصاحبه و آن را مکتوب کنند.


به گزارش خبرنامه امير کبير، پايگاه خبری- تحليلی دانشجويان امير کبير، در اين ديدار که در دفتر شيرين عبادی اتفاق افتاد، دانشجويان آزاد شده امير کبير نيز حضور داشتند و به بيان شکنجه هايی که در زندان متحمل شده اند، پرداختند.


XS
SM
MD
LG