لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۱

ديدار «آنجلينا جولی» از اردوگاه پناهندگان عراقی


آنجلينا جولی يکی از فعالان عرصه های اجتماعی در زمينه های بی عدالتی و مبارزه عليه فقر است.
آنجلينا جولی يکی از فعالان عرصه های اجتماعی در زمينه های بی عدالتی و مبارزه عليه فقر است.


آنجلينا جولی، ستاره هاليوود و سفير افتخاری کميساريای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگی از اردوگاه ۱۲۰۰ عراقی مستقر در مرز سوريه که به دليل جنگ در حال ترک کشور خود هستند، بازديد کرد.


در اطلاعيه مطبوعاتی کميساريای عالی سازمان ملل آمده است: «آنجلينا جولی به عراق وارد شد تا با ۱۲۰۰ پناهنده در مرز ملاقات کند. او همچنين گروه کثيری از عراقی ها را که در حال عبور از مرز عراق به سوريه بودند را مشاهده کرد.»


آنجلینا جولی نخستين بار در سال ۲۰۰۱ و به هنگام فيلمبرداری فيلم «لارا کرافت» در کامبوج از نزديک با فجايع بشری آشنا شد و اعلام کرد: در سفر کامبوج آن چه در جهان می گذرد بر من آشکار شد.

روز دوشنبه آنجلينا جولی به سوريه رفت و در آن جا نيز از يک مرکز ثبت پناهندگان، متعلق به کميساريای عالی سازمان ملل در امور پناهندگی، بازديد کرد.


آنجلينا جولی در مورد سفر خود گفت: «من به سوريه و عراق آمدم تا توجه عمومی را به اين بحران بشری جلب کنم و از دولت ها مصرانه تقاضا کنم که به پشتيبانی خود از کميساريای عالی پناهندگی در سازمان ملل بيفزايند.»


وی ادامه داد: تنها هدف من آشکار کردن سرنوشت کسانی است که به خاطر جنگ در عراق آواره شده اند.


بنا بر آمار سازمان ملل بيش از چهار ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم عراق محل سکونت خود را ترک گفته اند. از اين تعداد دو ميليون نفر به سوی کشورهای همسايه عزيمت کرده اند و دو ميليون و ۲۰۰ هزار نفر ديگر نيز در داخل عراق جابجا شده اند.


آنجلينا جولی يکی از فعالان عرصه های اجتماعی در زمينه های بی عدالتی و مبارزه عليه فقر است. وی نخستين بار در سال ۲۰۰۱ به هنگام فيلمبرداری فيلم «لارا کرافت» در کامبوج از نزديک با فجايع بشری آشنا شد و اعلام کرد: در سفر کامبوج آن چه در جهان می گذرد بر من آشکار شد.


آنجلينا جولی از همان زمان فعاليت های انسان دوستانه خود با کميساريای عالی سازمان ملل در امور پناهندگی را آغاز کرد و در اين مدت در چهارچوب اين فعاليت ها مسافرت های بسياری از جمله به کشورهای سيرالئون، تانزانيا، دارفور، سودان، پاکستان، افغانستان و... داشته است.


وی بارها با کمک های مالی خود در جهت بهبود وضعيت پناهندگان در سراسر جهان کمک کرده و به خاطر نقش فعال خود در کمک های انسانی جوايز متعددی را نيز دريافت نموده است؛ از جمله در اکتبر سال ۲۰۰۳ که جايزه انجمن سفيران سازمان ملل را به دست آورد.


XS
SM
MD
LG